Shoplinks.Asia

Monday, November 9, 2015

Telur Dadar Kimchi

Assalamualaikum..
Sekarang dah masuk bulan November..
Maka bermulalah musim hujan..
Hujan-hujan nie, best makan nasi + sup + telur dadar..
Jadinya.. Untuk kelainan, sha kongsikan resepi Telur Dadar Kimchi..
Sedap owh makan dengan nasi panas-panas.. Badan yang sejuk terus jadi hangat..
Kepedasan cili padi, kemasaman kimchi dan kegebuan telur dadar..
Memang ohsem.
Oh ya.. Pada yang xtahu kimchi tu apa, boleh Klik Sini.
Resepi lain menggunakan Kimchi boleh klik Sini dan Sini.

Telur Dadar Kimchi
Bahan-bahannya:-

Telur
Kimchi
Cili padi
Sedikit garam
Marjerin Adele sesudu untuk menumis

Cara Membuatnya
Hiris cili padi dan kimchi. Kemudian tumbukkan cili padi dan kimchi biar sekata.. xyah tumbuk halus. Bubuh sedikit garam dalam telur dan pukul. Panaskan kualu, kemudian masukkan marjerin Adele. Setelah Marjerin Adele cair, masukkan kimchi dan cili padi tadi. Tumis sehingga naik bau. Masukkan telur yang telah dipukul tadi. Biarkan masak dan bolehlah dimakan bersama nasi.

 
 1. Cili padi dan Kimchi
2.Telur
3. Kimchi dan cili padi yang ditumbuk supaya serasi bersama
4. Telur yang telah dibubuh sedikit garam dan dipukul.

 Dah siap telur dadarnya

 Makan dengan Nasi Putih + Sup Ayam..
Pergh!!! Maveles..
Rasa kimchi yang awesome digandingkan dengan cili padi..
Ada masam, masin dan pedas.. 


12 comments:

  1. Kimchi tu apa? Mana nak dapat kimchi tu? Hehe tak pernah nampak rupa bentuk nya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kimchi tu makanan korea Ima Hamdab.. ada je jual secara online..

      Delete
  2. Amboi...takmjemput cik akak makan sekali ye,hihi

    ReplyDelete
  3. sedap ka kimchi tu....
    dok tgk running man baru taw kimchi...

    ReplyDelete
  4. ni orang korea kalo tengok nangis ni.. ahaha tingin skali nak makan =P

    ReplyDelete
  5. nanti beli kimchi ngn Alia bleh laa cuba resipi ni..

    ReplyDelete
  6. Tetiba perut nie rasa lapar lak...

    ReplyDelete
  7. Tetiba perut nie rasa lapar lak...

    ReplyDelete
  8. Assalam sha,
    oohooiiiii
    iols tak pernah mkn kimchi
    sob3

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Family Blogger

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI