Hobi - Koleksi & Jual Semula - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Thursday, November 19, 2015

Hobi - Koleksi & Jual Semula

Assalamualaikum..
Marilah mari..
Kita membaca..
Supaya kita menambah ilmu..
Ecece.. menyanyi lak..
Sebenarnya nak citer..
Hobi saya dari zaman sekolah, yang dulu kini dan selamanya ialah Membaca.
Kalau zaman sekolah dulu saya sangat meminati karya R.L.Stine dan saya punya seorang sahabat yang memang mempunyai koleksi novel BI yang sangat awesome. Dari beliau saya memperolehi bahan bacaan dan juga Perpustakaan Sekolah menjadi tempat wajib untuk saya melepak dan membaca.

Kemudian bila dah berkerja saya mula membeli novel, komik dan majalah. Kadang-kadang saya habiskan masa di Borders @ The Curve untuk membaca di saat kegawatan poket. Hehehe..
Saya dan bahan bacaan memang x boleh dipisahkan. Selepas berkahwin saya menjual semua majalah dan komik yang saya ada. Novel juga mengalami evolusi yang sama. Saya beli, baca dan jual semula.

Cuma kali ini saya ubah sedikit kepada beli, balut, baca dan jual semula.
Kenapa? Supaya bahan bacaan tersebut tahan lama dan kelihatan seperti baru. Tidak semua bahan bacaan saya jual semula. Ada yang saya simpan buat koleksi seperti bahan bacaan motivasi dan novel yang saya suka.

Kerja-kerja membalut bermula.

Baca dari atas ye
1. Black and Blue - Gena Showaltwer (RM15.00)
2. Bound by Night - Larissa Ione (RM15.00)
3. Gelap - Ariff Adly (RM15.00) SOLD
4. Patung - Muhammad Fatrim (RM15.00) SOLD
5. The Fallen Angel - Daniel Silva (RM15.00)
6. Overbite - Meg Cabot (RM15.00)
7. Bad Blood - Mark Sennen (RM15.00)

Koleksi Peribadi Saya
1. Dracula vs Al-Fateh - Muhd. Nur Iman Ramli
2. Titisan Mahabbah - Diana Amir / Ibnu Rijal
3. Cerita Cinta Ahmad Ammar - disusun oleh Grup Penjejak Tamadun Dunia (GPTD)


Dari atas
1. Loves Parole
2. Two Hot! - Cara Summers
3 - 5. Set Tanya Huff (Nak beli satu-satu pun ok je.) (RM15.00)
6. Lover Enshrined - J. R. Ward (RM15.00)
7. Narcissus In Chains - Laurell K. Hamilton (RM15.00)
8. Going Too Far/The Old Girl Network (Omnibus Edition) - Catherine Alliott (RM20.00)


Dari Atas
1. Jangan Sebut Namaku - NoorFadzillah (RM15.00) SOLD
2. Air Mata Siti Hajar - Nazihatul Hanan (RM15.00)
3. Venom Suria - Mazni Aznita (RM15.00) SOLD
4. Rindu Syahadah-Mu - Raihan Zaffya (RM15.00)
5. Bilik 616 - Zaifuzaman Ahmad (RM15.00) SOLD
6. A Discovery of Witches - Deborah Harkness (RM20.00)
7. Dia Jadi Saksi - Fareeda Qalisya (RM15.00)
8. Sebelum Nafas Terhenti - Juriah Ishak (RM15.00)
9. Antologi Jiwa Kacau - Elee Mardiana, Attokz Dikulgai, Lynn Dayana, Dhiya Zafira dan Salina Salleh (RM15.00)
10. Out of the Night - Robin T. Popp (RM10.00)


Dari atas ye..
1. Wedding Speech - Khaliza Khalid (RM15.00) SOLD
2. Nasi Lemak Ikan Pekasam - Ahmad Safarman (RM15.00)
3. Cinta Sambal Belacan - Junie Octovian (RM15.00)
4. Misteri Pembunuhan Sawako - Jiro Akagawa (RM10.00) SOLD
5. Pembunuhan di Universiti - Jiro Akagawa (RM10.00) SOLD
6. My Angel - Aizam Aiman (RM10.00)


Boleh hubungi sha melalui :-
Email - shahida_lib@yahoo.com
Whatsapp / SMS / Weechat - 0192673703
(Tidak dibenarkan call ye)

5 comments:

  1. Patutla kerja pun library.. ulat buku rupanya.. hehe

    ReplyDelete
  2. Wah banyaknya koleksi Sha..Murni dulu pon minat membaca..tapi loni kekangan masa mcm x mengizinkan..Tapi nanti nak try tanya adik2 kat kg..depa tu ulat buku semuanya..

    ReplyDelete
  3. kira dari dulu rasa sayangggggg nak jual semua novel tu walaupun dah penuh almari sampai kena hantar balik kampung sebab takde tempat nak simpan. tapi tetap jugak sayang nak pre love novel2 tu huuuu

    ReplyDelete
  4. Assalam sha,
    oohooiii
    bertingkek2 buku uols

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..