Kelabu oleh Nadia Khan - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Sunday, August 5, 2018

Kelabu oleh Nadia Khan

Assalamualaikum..
hye semua..

Buku ini tebal disebabkan jenis kertas yang digunakan.. Ada 456 muka surat.. Menjadi buku pertama yang Sha baca untuk bulan Ogos ini.. Sha baca muka surat pertama dan ianya terus menangkp Sha untuk meneruskan pembacaan..

Sekarangkan tengah hangat isu kecelaruan identiti.. Kebetulan pula Sha baca novel yang memang mempersembahkan isu itu.. Tajuknya Kelabu.. Memang kelabu sungguh..

Sha suka cara penulis mempersembahkan Kelabu.. Penulis berjaya menyembunyikan identiti sebenar watak utama tapi dalam masa yang sama memberikan petunjuk kepada pembaca mengenai watak utama.. Bila baca Kelabu ini, ada perkara yang membuatkan Sha berfikir dengan mendalam.. Personaliti seorang anak itu akan terbentuk melalui didikan yang diberikan oleh keluarga.. Sokongan dan penerimaan oleh keluarga juga memainkan peranan penting dalam membentuk perubahan anak itu dari kurang baik kepada baik.. Semuanya bermula dari rumah barulah pengaruh luar.. Apa yang anak itu lihat di rumah memainkan peranan yang sangat besar..

It was very nice to read something that can give you lesson.. Siapa kata baca buku tu tak berfaedah.. Sebenarnya orang yang malas membaca je yang cakap macam itu.. Setiap buku ada mesej yang ingin disampaikan.. Nak terima dan tak nak terima je..

Sha amik masa juga untuk selesaikan pembacaan buku ink sebab terganggu dengan perkara perkara lain.. kikiki..

Sha baca pada 01.08.2018 dan selesai pada 03.08.2018..

7 comments:

  1. didikan bermula dari rumah. macam mana perlakuan mak ayah, akan terbentuk peribadi anak-anak. kalau mak ayah suka membaca, anak-anak pun akan jadi suka membaca even sikit.

    ReplyDelete
  2. sha ada nak beli haritu kat google play tapi takut tak terbaca hehehehe

    kaksha punya lama tu 3 hari kalau sha setahun :p:p

    ReplyDelete
  3. betul3X... setiap buku ada mesej yg cuba utk disampaikan, bergantung kat kat macam mana nak terjemah benda tu.

    ReplyDelete
  4. Baca tajuk buku terus teringat lagu Kelabu yang Adibah Noor nyanyi :D

    ReplyDelete
  5. hahaha betul kaksha, setiap buku ada pengajarannya. Buku ni dalam list nak baca hihi

    ReplyDelete
  6. Akak suka baca karya-karya Nadia Khan 😊

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..