Tersuka Tanpa Sengaja oleh Pena Kayu - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Saturday, August 11, 2018

Tersuka Tanpa Sengaja oleh Pena Kayu

Assalamualaikum..
Hye semua..

Memang boleh kena diabetes baca novel ini, manis ya amat.. Hahaha.. Tajuk pun Tersuka Tanpa Sengaja.. Sha tengok novel ini dah lama, cuma tak terbaca je.. Tapi bila dah mula baca, memang tak boleh nak berhenti.. Nak baca sampai habis..

Watak Syed Arif yang nampak sangat nakal dan kebudak budakkan memang buat cerita ini jadi manis sampai ke hujung.. Cerita yang ringan tapi memberi pengajaran bahawa saat ijab kabul dilafazkan, perkahwinan bukanlah perkara yang boleh dibuat main.. Sha suka cara penulis menyampaikan cerita.. Konflik pun tak adalah berat sangat.. Konflik antara anak dan ayah yang kurang komunikasi.. Adik beradik yang saling cemburu dengan kasih sayang ayah.. Penamat pun manis bak gula-gula kapas.. kikiki..

Sha baca dan selesai pada 09.08.2018..

6 comments:

  1. pernah ada drama kan kalau tak salah

    ReplyDelete
  2. amboi manis leting novelnya, mesti sengih je baca kan

    ReplyDelete
  3. dah lama baca novel ni, memang best!

    ReplyDelete
  4. mcm pernah dgr nama tajuk novel ni. hehe

    ReplyDelete
  5. pernah diadaptasi ke drama kan? kalau x silap laa

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..