Tuesday, August 21, 2018

Trofi oleh Aen Sa'ari

Assalamualaikum..
Hye semua..

Trofi ini buat Sha baca perlahan-lahan.. Pembunuhnya dari awal sudah ditunjukkan sebagai Mr. K.. Walaupun Mr. K ini masih lagi menjadi misteri yang perlu dirungkaikan, namun pembacaan Sha tetapmengundang perasaan ingin tahu siapa sebenarnya Mr. K ini.. Cuma Sha kurang suka penamat novel ini.. Sha rasa macam penulis tergesa-gesa.. Kalau dibuat lebih dramatik mesti lagi ohsem.. Ewah.. banyak songeh pula Sha nie ye.. kikiki.. Tapi novel ini memang berbaloi Sha miliki..

Gaya pembunuhan dan kekejaman yang ditonjolkan dalam Trofi memang sangat menarik.. Bayangkan bila penulis menerangkan apa yang dilakulan oleh pembunuh kepada mangsa secara terperinci dan perbuatan itu dilakukan saat mangsa masih hidup.. Pembedahan, pengumpulan jantung dan darah.. Pergh!! Ohsem okay.. Terbayang-bayang dan terasa-rasa tajamnya pisau dan hangatnya aliran darah.. Buku thriller yang mengancam pada Sha.. Penyiasatan oleh polis dan juga pendawakraya pun menarik.. Pembunuh juga bukan pembunuh biasa.. Sha suka novel ini..

Sha baca pada 17.08.2018 dan selesai pada 20.08.2018.. Lama kan.. Biasalah weekand sibuk mengemas rumah, membuat proses pemilihan dan pembuangan barang.. Menyusun atur perabut.. Membaik pulih perabut..

Koleksi Sha

Terbitan Roman

9 comments:

  1. mula-mula shu ingatkan trofi betul-betul. rupanya tajuk novel. ok kalau pembunuhan ni best bacaan dia, tapi takda kesempatan nak baca dan beli. hahaha

    ReplyDelete
  2. Kejam cara pembunuhan tu. Terasa tersiat2 pula kita ye

    ReplyDelete
  3. sekejap je penuh ni nanti :)

    ReplyDelete
  4. tajuk mcm jauh 'lari' dr cerita

    ReplyDelete
  5. genre thriler...dahsyat betul penulis ni, detail dia tulis cara2 membunuh..

    ReplyDelete
  6. genre ni memang akak suka kan.. hihi..

    ReplyDelete
  7. cover novel trofi ni misteriii hehehe

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »