Monday, August 27, 2018

Petua Simpan Cili

Assalamualaikum..
Hye semua..

Petua untuk simpan cili padi/cili merah/cili hijau supaya tetap kekal segar dan tahan lama.. Sha dapat petua ini dekat group WhatsApp kalau tak silap.. Caranya sangat mudah.. Cuma perlu basuh cili, toskan air dan simpan bersama bawang putih yang dah dikopek kulitnya di dalam bekas yang bertutup dan simpan dalam peti ais.. Insya Allah cili tahan lama.. Kadang sampai sebulan kalau Sha terlebih beli cili.. 

Sha buat ini pada 18.08.2018..
 
 Cili yang dah dibasuh dan ditiskan airnya..

 
 Bawang putih yang dah dikupas kulit..

 
Ini gambar terkini.. Sha ambil pada 27.08.2018.. Cili masih dalam keadaan segar lagi..

17 comments:

  1. wah boleh la guna petua ni, sha punya cili asyk buruk dalam peti ais je huhu

    ReplyDelete
  2. petua yg bagus ni kak sha. nanti boleh cuba buat lak

    ReplyDelete
  3. petua yg bagus...pernah dengar jugak tapi x pernah cuba..nanti nak cuba jugak..

    ReplyDelete
  4. Wahh boleh cuba ni sha. Tq for sharing.

    ReplyDelete
  5. wah.... senang petua ni... leh balk cuba... hehehe

    ReplyDelete
  6. boleh cuba ni terima kasih kak sha

    ReplyDelete
  7. haritu ada juga baca. wahhh berkesan rupanya! thankyou share result kak sha :D

    ReplyDelete
  8. .pernah baca jugak sebelum ni....ibu pun pernah buat jugk...

    ReplyDelete
  9. a great tips ni, sha.
    tq so much!
    sgt berguna utk aida.

    ReplyDelete
  10. memang selalu buat macamni, tahan sebulan

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »