Sketch (2018) - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Monday, August 6, 2018

Sketch (2018)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Drama terbaru lakonan Rain.. Sketch.. Memang menarik.. Setiap episod ada debaran yang tersendiri.. setiap episod ada je persoalan yang ditinggalkan untuk buat penonton terus menunggu episod yang seterusnya.. Sha suka cerita-cerita yang bercorak penyiasatan macam ini.. Sebab debaran yang diberikan sangat berbeza dan sangat memuaskan..

Setiap tindakan yang kita ambil akan beri kesan pada hidup kita.. Suka atau tak, setiap keputusan ada akibatnya.. Itulah yang disampaikan cerita ini.. Gandingan 4 watak utama dalam drama ini memang ohsem.. Bila Shi-hyun, dapat bayangan apa yang akan jadi ti hari ke depan, beliau akan mula melukis.. Lukisan dalam bentuk lakaran itu hanyalah klu untuk membantu mereka mencegah kejadian jenayah namun bukan dia sahaja yang ada kebolehan itu.. Bila kuasa mereka bertembung ada nyawa yang perlu dikorbankan.. Itu belum lagi kuasa yang cuba mengganggu ekonomi Korea.. Memang menarik dan mencabar..

Dua poster yang berbeza dan sangat menarik pada mata Sha..

 Sketch Also Known As: Sukechi
KDrama | Action, Fantasy, Supernatural, Detective | 16 Episodes | 25 May 2018 - 14 Jul 2018 |

Sinopsis: ‘Nabi Project Team’ is a small-scale secret group secretly operated by the National Police Agency. This is a group named after the word ‘Nabi,’ a Hebrew word that means ‘Prophet,’ and solves cases by utilizing the skills of Yoo Shi Hyun, someone who draws pictures of the future in order to express what she predicts. Meanwhile, enthusiastic detective Kang Dong Soo comes across Shi Hyun’s sketch, which is predicting his fiancée MinJi Soo’s death, by chance, and saves Ji Soo from a life-threatening situation. An innocent woman gets sacrificed in the process, notorious killer ‘Huigwangi’ is born, and Nabi Project Team which was going after ‘Huigwangi’ encounters an even larger presence which is pulling the strings. (Source: JTBC)

10 comments:

  1. ha'ah betul, poster dia menarik sangat kena dengan tajuk drama!

    ReplyDelete
  2. alamak.
    kpop.
    aida x brape layan la.
    bukan x suka, sha.
    xde masa and xde channel.
    hmmmmm mr.asben pun x nak donlod kan :(

    ReplyDelete
  3. tengok cover dia teringat cerita yang watak dia dari kartun tapi masuk alam nyata haha lupa dah tajuk dia ")

    ReplyDelete
  4. Wah lama tak tgk lakonan rain. Nak tgk lah ni. Suka jalan cerita berkait penyiasatan ni.

    ReplyDelete
  5. Kena tengok ni. Jalan cerita boleh layan.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..