Wednesday, April 8, 2020

Filem Thailand | Chocolate (2008)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Filem ini dah lama.. Sebelum tu Sha pesan siap-siap filem ini ada babak 18sx dan juga 18sg.. 

Seronok tengok filem ini sebab budak nama Zen yang sangat istimewa.. Bapanya Jepun dan maknya Thailand.. Mak dan ayah dia gengster tapi tak boleh bersama.. Bila mak dia mengandungkan Zen, mak dia dah tak jadi gengster dan jatuh sakit.. Zen pula disahkan ada autism.. Walaupun macam tu Zen ni ada satu keistimewaan.. Mata dan otak dia cekap dalam menangkap gerak seni mempertahankan diri serta melakukannya semula.. Disebabkan ingjn mengumpulkan duit untuk rawatan Mak dia, Zen bersama Moom mula mencari mereka-mereka yang pernah berhutang dengan mak dia.. Di sinilah terpamernya aksi seni bela diri yang ohsem dari Zen serta menemunkan semula Zen dengan ayahnya..

Zen is the product of a liaison between her Thai mother and a Japanese gangster, who isn't even aware that he has a daughter. As she grows up she is diagnosed as being autistic, and the condition has enabled her to become a superlative martial arts practitioner. So, as she embarks on a quest to recover debts owed to her gravely ill mother, the movie offers a succession of eye-catching, bone-crunching set-piece fights.

9 comments:

  1. Mesti best..citer lawan2..

    ReplyDelete
  2. menariklah... lagi2 zen ni gegirl kan, mesti best tengok gegirl beraksi.

    ReplyDelete
  3. nama je dok thailand 3 tahun, tapi x minat cita thai...

    ReplyDelete
  4. wow. ni asben aida sure suka ni.
    thailand and aksi lawan. menarik jugak ni.
    done bookmark!

    ReplyDelete
  5. aaww tang, aww tang... keje minta utang aje.. Ingat-ingat lupa cite dia.. haa

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »