Monday, July 27, 2020

Fasa 6 PKPP | Day 47 & 48

Assalamualaikum..
Hye semua..

semalam sibuk sangat dengan persiapan anak-anak nak ke sekolah sampai lupa nak up entry harian PKPP.. Hehehe.. Biaslah bila anak-anak dah mula ke sekolah.. Ahad akan menjadi hari yang paling sibuk.. Nak gosok baju sekolah mereka, baju kerja Sha.. Nak pastikan buku-buku sekolah mereka berkemas.. Preparation untuk bekal ke sekolah nya.. Tahu-tahu je dah pukul 11 malam.. Kejap sangat masa berlalukan.. Makin lama makin pendek pula rasanya..

Hari ini sibuk dengan angkat barang kat Perpustakaan sampai sakit pinggang.. Tak buat pun tak boleh juga.. Tinggal kami je, kenalah buat juga.. Bilalah nak dapat staf lelaki kat sini.. Hehehe.. Jadinya hari ini makan malam kita beli je lauk.. Nasi je masak kat rumah.. Cepat dan bolehlah Sha rehat lama sikit atas tilam.. Nak regangkan balik pinggang..

Menu sarapan semalam.. Dah lama craving nak makan maggi goreng dengan kimchi.. Ini makanan Sha.. Anak-anak makan nasi dengan sup ayam.. hehehe.. Masak terus lauk untuk lunch.. Senang.. hahaha..

Menu kedua yang teringin sesangat.. Nasi goreng kimchi.. Sedaplah pula.. Kali ini Sha buat, Sha goreng kimchi tu dengan minyak, buh sikit gula, pecahkan telur dan masukkan nasi.. Not bad untuk tekak sendiri.. hehehe.. Kimchi yang Sha kongsikan dekat entry Makanan | Kimchee...

12 comments:

  1. Pernah jumpa menu nasi goreng kimchi kat kedai tapi tak pernah cuba masak sendiri lagi.

    ReplyDelete
  2. Aduii rasa nak makan megi lak.. haha

    ReplyDelete
  3. Tgk maggi goreng rasa lapar pula. huhu. Nasi goreng kimnchi pun nampak sedap. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah.. Sha pun lapar balik bila tengok entry nie..

      Delete
  4. masa cepatkan skg..tau2 dah mlm..nk tgu esok je..ermm mknan sedap :D

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »