Tragedi Kek - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Tuesday, September 20, 2016

Tragedi Kek

Assalamualaikum..
Hye semua...

Tragedi kek ini berlaku pada 11 September 2016..
Bukan nak mengaibkan sekadar berkongsi pengalaman..
Dimana tempatnya biarlah rahsia..
Kronologinya bermula bila nak mengambil kek..
Dalam resit memang tertera ambil jam 8.30 pagi (sha lupa nak screenshit gambar resit)..
Kek ini orang lain yang order, Sha pergi mengambil sahaja..

Sampai di kedai kek jam 8.40 pagi..
Minta kek.. Keknya dah siap..
Tapi belum bertulis ucapan..
Ok takpe, Sha tunggu..
Lama lain macam.. Sha tanya..
Dia kata tengah menulis ucapan..
Sha tunggu..

Lama sangat.. Sha tanya lagi..
Dia kata tengah buat kotak..
Ok.. Sha tunggu..

Jam dah 9.05 pagi.. Sha pelik dah..
Kali ini tak tanya dah..
Sha terus cakap..
" Lama lagi ke.. Saya ini nak jalan jauh, boleh tolong cepat sikit.."
Dia jawab " sekejap ye tengah nak buat kotak."
Sha cakaplah "Saya dah lambat ini.. Nak jalan jauh."
Kemudian keluar seorang lelaki..
"Akak nak pergi mana ye? Kita ada masalah sikit dengan kotak ke."
Sha pun " Masalah apa ye? Saya nak ke Selangor ini.. Boleh bagi resit balik tak.. 
Saya betul2 nak cepat ini.."
Lelaki tu cakap " Boleh akak tengok dulu kek ini tak.. "
Sha pun pergilah masuk tengok..
Memang beristighfarlah Sha..
Kotak kek yang kecik2 tu dia cantum2 je.. Sabar jelah..
Memang angin satu badanlah..

Call abah tanya nak buat macam mana.. 
Abah kata, takpelah, amik je..
Karang kalau kek rosak, kita makan lah..
So, Sha pun cakaplah kat budak tu..
Packinglah.. Saya nak kek ini..
Tapi tolong cepat sikit.. Saya betul 2 dah lambat..

Tunggu lagi.. Sha geram, Sha soundlah budak kat kaunter tu..
Kenapa kotak kek boleh tak ada..
Dia kata apa ntah Sha tak berapa dengar.. 
Tapi dengar cam ada masalah dekat kedai kotak kek tu..
Sha cakaplah " Macam mana boleh amik order kek besar macam tu kalau kotak tak ada?"..
Terus budak tu diam..
Ownernya tak keluar2 dah..
Sakitlah hati Sha..
Kotak tu pun dia buat cincai je..
Rosak sikit kek tu..

Mujurlah belah pengantin lelaki okay je..
Amik kek tu bawa kat pengantin, suruh potong juga dan main suap2..
Dengan pisau kek tak bagi..

Serius memang Sha geram giler..
Bengang dan sakit hati..
Kita nak menolong syarikat Melayu..
Tapi.. Mereka yang tak reti jaga pelanggan..
Bukan tak cantik dia deco kek tu..
Cantik.. Lawa..
Berbaloi dengan harga.. Tapi servis fail..
Kalau dia bagi tau awal2 kek ada masalah, memang Sha blah je..
Tak tunggu dah..
Tapi dah lama kita tunggu.. 
Dah dua tiga kali kita tanya, baru lah nak bagi tahu...
Memang sakit hatilah..

Pengalaman sungguh..

 
Deco kek memang ohsem..
Tapi bab tulisan tu fail..
Buat last minute kan..

 
Kek rosak dekat nama adik perempuan Sha.. 

 
Merasalah juga main suap-suap kek..

22 comments:

  1. kek dah cantik,t api sayang tulisan kecik pulak

    ReplyDelete
  2. Huhuhu... Teruk betul servis ye... Boleh lak kotak tak de la bagai yek.. Kek dah cantik tulisan pulak cenoett..

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum.

    Rosak kek tak apa, jangan rosak majlis sudah. Apapun kek sangat ohsem.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam..
      Tu la.. biar kek yg rosak jangan majlisnye, ye x..

      Delete
  4. ada juga tragedi kek baru2 nie..kek dua tingkat tebalik masa dekat owner .
    owner yg buat kek terpaksa ganti balik kek SR saje

    ReplyDelete
  5. Cantik keknya tu tp tu lah servis pula mcm tu, saya pernah beli kek besar mcm tu tp dia ckp awal2 xde kotak utk kek tu, jd kita ok ja dia siap hantar smpi kereta lg

    ReplyDelete
  6. Cantik keknya tu tp tu lah servis pula mcm tu, saya pernah beli kek besar mcm tu tp dia ckp awal2 xde kotak utk kek tu, jd kita ok ja dia siap hantar smpi kereta lg

    ReplyDelete
  7. synya kek dh cntik apa pun dpt jgk mkn bersuap kan. hehe

    ReplyDelete
  8. SINGGAH
    https://belogs.blogspot.my/2016/09/segmen-maxiscelcomdigifree-jmbelog.html

    ReplyDelete
  9. adoi..sakit hati kalau jadi camtu..sy pernah kena gak, nasib baik kek besday sendiri2 je nak sambut..kotak kecik, pastu nak biar terbukak sebab kek besar..boleh macam tu? geram sangat..tulis pun tak cantik..rasa ngan deco sedap dah T_T

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan.. bila dapat perangai pekedai camnie memang geram je rasanya..

      Delete
  10. sabar cik Sha, biarlah dorang tu.. esok lusa kena batang hidung balik..
    yg penting jangan sampai mood majlis spoil disebabkan kes ni.
    the event is really matter after all..

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah.. event nya berjalan lancar..

      Delete
  11. dugaan betul ..adui sayang kek cantik tapi servis erm....apa2pun selamat majlis suap menyuap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang dugaan betul MV.. apapun selamat dah majlisnya..

      Delete
  12. fuh memang dugaan betul.. lama kot menunggu.. lain kali bagitau jer yang betul kalau tak laa customer nak marah.. nasib tak rosak teruk.. tulisan tu patut bagi besar skit..

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..