Mandi Manda di Sungai Tua, Ulu Yam - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Monday, October 24, 2016

Mandi Manda di Sungai Tua, Ulu Yam

Assalamualaikum..
Hye semua..

Kami jenjalan ke Sungai Tua, Ulu Yam..
Lama tak bawa anak2 jenjalan..
So kami gi mandi manda..
Bayaran masuk RM1 untuk dewasa dan 50sen untuk kanak-kanak..
Tempat mandinya okay dan ramai pengunjung cuma kena hati-hatilah..
Banyak monyet.. Makanan dan barang yang dibawa memang kena jaga elok-elok..
Kalau tak.. lesap disambar mereka.. hehehe..

Kebetulan jumpa dengan satu keluarga Korea..
Sebaya Amani anak dia.. Namanya Ain.. Yang mandi anak dia je.. 
Walaupun berlainan bahasa namum masih mampu bermain bersama.. 
Menggunakan bahasa isyarat je mereka.. 
Tapi bila Sha cakap BI dengan budak tu, dia faham.. 
Bila kami nak balik tu, mereka suruh Ain tu bagi keropok dekat anak Sha..

Sha buat nasi goreng sardin dan sambal sardin untuk makan dengan roti..

Teruja nak gi mandi..

Seronok dapat berendam..

Lama juga anak-anak, suami Sha dan adik ipar berendam..
Airnya yang sejuk dan nyama buat diorang tak nak balik..
Lepas tu kata suami dan adik ipar, kalau duduk statik ada ikan datang gigit2 kulit..
Spa ikan tau.. Tak yah bayar mahal-mahal..
Sha dan adik memang tak mandi.. Just duduk dekat batu je..

5 comments:

  1. Seronoknye sha.. lama dah lea tak p ulu yam.. dulu selalu jugak pegi mandi manda kat sana..

    ReplyDelete
  2. wah bestnya....ayam seketul buat org lapar haha

    ReplyDelete
  3. Jauh jg SHa berjalan-jalan tu..ok ke tempat situ ..bersih ??

    ReplyDelete
  4. bestnya.. macam sedap ja nasi goreng tu..

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..