Thursday, October 13, 2016

Akulah Si Jelita oleh Syaida Ilmuna

Assalamualaikum..
Hye semua..

Novel Akulah Si Jelita in baru je habis Sha baca..
Novel yang ohsem mengenai gadis bernama Jelita..

Mengisahkan Lara yang tertekan..
Cuba membalas dendam namun perasaan sayang masih kukuh..
Mempunyai dua personaliti akibat tertekan..
Satu Lara yang lembut..
Satu lagi Jelita yang tegas dan penuh dendam..

Cerita antara Lara/Jelita dan Asfahan..
Cerita yang penuh tragis dan trauma..
Mampukah Lara bangkit dari segala duka dan derita yang dilalui?
Bahagiakah Lara dan Asfahan?

Novel yang mengajar bahawa kecantikkan tetap menjadi ukuran pada mata manusia..
Kerana kecantikkan manusia hilang pedoman..
Baca dan selesai pada 04.10.2016

10 comments:

  1. Rajin gile la sha baca novel.. Byk betul masa sha.. Jeles i tau...!! Hahaha

    ReplyDelete
  2. macam best je buku ni..kalau sha dekat boleh pinjam hehe

    ReplyDelete
  3. Allahu rajinnya membaca. Ain nak hbiskan satu buku pun berminggu :')

    ReplyDelete
  4. Sedap jugak combine nama Lara Jelita kan? Tapi, Lara Alana adalah.. :P

    ReplyDelete
  5. macma menarik..tapi ada pending 2 novel lagi tak habis baca ni

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »