Monday, December 9, 2019

Novel Kanak-kanak | Hujan Coklat & Jom Balik Kampung oleh Rozaini Udin

Assalamualaikum..
Hye semua..

Dua buku sekali Sha review.. Buku-buku ini dari penulis yang sama dan muka suratnya tak banyak pun.. sekali baca je dah settle.. Dalam seratus muka surat je.. Bila cantik dan bergambar, mata jadi seronok nak membaca.. Selalunya macam nielah.. Bacaan harus diselang selikan supaya otak tak stress.. hehehe.. Tengok cantik-cantik, kemudian baru tengok huruf hitam putih.. 

Hujan Coklat oleh Rozaini Udin
Published December 5th 2013 by Buku Prima
Buku ini mengandungi 5 cerita pendek iaitu Hujan coklat, Susu merah jambu, Berjaga malam, Permainan video dan 5M di hari raya.. Kesemuanya cerita pendek ini mengandungi nasihat yang bagus untuk pembaca terutamanya kanak-kanak.. Selain itu buku ini berwarna warni dan pasti disukai kanak-kanak.. Sha yang dewasa ini pun teruja membaca buku ini.. Penulis menekankan kepentingan makan makanan yang berkhasit, beriadah dan bersenam..

Jom Balik Kampung oleh Rozaini Udin
Published March 25th 2015 by Buku Prima
Dalam buku ini pun ada 5 cerita pendek iaitu Jom balik kampung!, Bantal kekabu nenek, Melawat dusun atuk, Jagung oh jagung! dan Si penghisap darah.. Semua cerita ini saling berkait dengan aktiviti semasa berada di kampung.. Mermang banyak pengalaman yang menyeronokkan akan diperolehi bila pulang ke kampung.. 

3 comments:

  1. si aiyan mesti suka buku-buku macammi, lagi lah gambarnya cantik

    ReplyDelete
  2. mcm comel jer buku2 ni, sha.
    tgk kulit bukunya pun dah menarik perhatian :)

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »