Friday, December 27, 2019

Animasi Bersiri Singapura | The Oddbods Show (2019)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Cuti dah nak habis.. Minggu depan dah mula sesi persekolahan 2020.. Persiapan sekolah anak-anak dah Sha siapkan secara berdikit-dikit.. Cuti sekolah ini selain buat aktiviti bertulis, bermain di taman, anak-anak Sha juga menonton animasi.. Antara yang menjadi pilihan mereka ialah Oddbods.. Animasi ini rajin juga kami buka di youtube.. Memang menarik dan kelakar.. Bukan kata cuti sekolah, tak cuti sekolah pun mereka layan juga animasi ini.. Hehehe.. Dengan Sha dan encik suami turut menonton sama.. Comel tau..

Boleh tengok di SINI.. 

Selamat datang ke dunia Oddbods! Oddbods mempersembahkan kehidupan hari-hari mereka melalui tujuh personaliti unik yang berlainan. Kesemuanya dalam kostum mereka yang cerah dan berbulu! Dengan selera untuk bercinta, bergelak, kemusnahan dan drama - sediakan diri untuk situasi-situasi yang tidak dapat disangka!

Watak utama:
Newt
Sweet dan comel, Newt adalah yang termuda daripada Oddbods oleh kekalahan 3 hari!

Jeff
Jeff tidak sabar dan tidak bersuara dengan teliti, Jeff menyukai susunan dan disiplin dalam semua yang dilakukannya.

Zee
Zee merujuk kepada dirinya sebagai mudah dan tidak peduli. Orang lain merujuknya kepadanya sebagai slob yang menjijikkan.

Pogo
Seorang pengagum, Pembuat masalah, Sakit yang sesekali, Panggil dia apa yang anda suka, Pogo tidak peduli.

Slick
Kepanasan yang dipersonifikasikan - Slick adalah hipster muktamad. Berdiri masih bukan pilihan apabila anda mempunyai irama dalam sekop.

Fuse
Di bawah saman berbulu terang itu adalah seorang lelaki alpha yang benar, walaupun sikapnya pendek dia memiliki kekuatan yang luar biasa!

Bubbles
Penuh dengan kegembiraan dan kebahagiaan - Bubbles adalah perwujudan hidup ungkapan "sinar matahari".

6 comments:

  1. waalaikumussalam. saya dengan anak2 pun suka kartun ni. haha

    ReplyDelete
  2. Anak abe kie pun minat siri ini. Biasa tgok d youtube je.

    ReplyDelete
  3. wah..comei2...x pernah layan plak.

    ReplyDelete
  4. pestaim tgk animasi oddbods nih., mcm teletubbies je kann.,?

    ReplyDelete
  5. Comel pulak tengok kartunnnya tu. colourful.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »