Tuesday, December 10, 2019

Drama China | L.O.R.D. Critical World (2019)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Tak jangka pun drama ini dah ada sub english... Lama juga baru jumpa yang ada sub.. Memang lepas tengok filem dia L.O.R.D: Legend of Ravaging Dynasties (2016), dok tunggu drama ini keluar.. Seawal episod 1 lagi dah best drama ini.. Dua pelakon utama dalam drama ini memang kelakar.. Yang bawakan watak Lord Yin Chen tu, serius memanjang tapi sangat menjaga dia punya pelatih.. Si Qi Ling tu pula agak nakal dan suka buat perkara-perkara yang dilarang oleh Lord dia.. Memang gabungan yang menariklah mereka berdua ini.. setiap episod ada je gelak ketawa yang diberikan dengan keletah-keletah mereka.. 

Drama ini kiranya perincian bagi filem L.O.R.D: Legend of Ravaging Dynasties (2016) ini.. Bagaimana bermulanya perkenalan diantara Yin Chen dan Qi Ling.. Persahabatan antara Qi Ling dengan discple lain dan juga komplot sebenar disebalik kekacauan yang berlaku.. Boleh tengok perubahan watak Qi Ling tu dari main-main kepada bersungguh dan akhirnya melakukan tindakan yang melindungi kawan-kawan beliau.. Cerita ini masih belum habis walaupun dah sampai penghujung.. Masih ada kejahatan yang perlu diperangi.. Tak pastilah  ada sambungan ke tak sebab yang ada sambungan filem dia..

Dua watak yang berjaya memikat Sha untuk terus menonton drama ini..
Joe Cheng sebagai Yin Chen
Zhang Ming En sebagai Qi Ling

Drama: L.O.R.D. Critical World
Also Known As: Jué jī·línjiè tiānxià
Screenwriters: Bai Yi Cong
Genres: Action, Adventure, Martial Arts, Fantasy
Country: China
Episodes: 48
Aired: May 27, 2019 - May 28, 2019
Aired On: Monday, Sunday, Tuesday, Wednesday, Thursday
Original Network: iQiyi, iQiyi
Duration: 45 min.
As the 7th duke, Yin Chen has the ability to wield the power of the wind, fire, water and earth. As he tries to protect his disciple Qi Ling, he uncovers an earth-shattering secret.
During the 15th century B.C., the descendants of previous emperors were caught in an endless battle for the rule over Shang. Although Yang Jia succeeds in assuming the throne, the nation has become rife with internal and external turmoil. According to legends, the one who obtains the help of Chi You's descendant can rule the world. Yin Chen leads the search in hopes of ending the conflict. Qi Ling is a young man from a small village who becomes Yin Chen's disciple by chance, thus beginning his extraordinary journey.
(Scource: ChineseDrama.info)

10 comments:

  1. Macam menarik je cite ni. Joe Cheng sokmo kena watak gitu. Serius mnjang haha

    ReplyDelete
  2. lama sangat tak layan drama cina gini... sejak dah makin tua memang jarang la tengok, dulu rajin jgk layan tp tengok pelakon handsome ke tak hehehe

    ReplyDelete
  3. suka gak genre mcm ni..dah lama x layan drama cina..

    ReplyDelete
  4. ni jenis citer cina kegemaran asben aida.
    memang syok tgk dia layan citer cina gini tau.
    aida plak, gitu gitu jer lah :)
    tak brape faham kekadang, sha ha ha ha ha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikiki.. sha suka tengok baju dan aksi lawan mereka Aida..

      Delete
  5. waalaikumussalam. alaaaa kami minat tengok drama school. hehehee

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »