Friday, December 13, 2019

Novel | Kriminal: Catatan Seorang Wartawan Jenayah oleh Syahril A. Kadir

Assalamualaikum..
Hye semua..

Buku yang sangat menarik.. Mengisahkan pengalaman penulis semasa menjadi Wartawan Jenayah.. Bukan mudah sebenarnya menjadi wartawan dan penulis juga menceburkan diri ke bidan lain yang berkaitan dengan dunia penyiaran.. Memang seronok bila baca perkongsian pengalaman sebenar dari penulis.. Tambahan pula bila penulis berkongsi kisah sepanjang beliau mencari berita untuk ditulis.. Terutama sekali mengenai banduan dalam penjara dan juga hukuman yang diterima.. Menginsafkan.. Walaupun haya dengan tulisan, kita dapat menyelami betapa sakitnya mereka ketika dihukum.. Memanglah hukuman itu akibat perbuatan mereka namun kita manusia tetap akan ada rasa..

Sha baca pada 10.12.2019..

Sha baca menggunakan aplikasi Oakbee..
Published 2016 by Buku Pojok PLT

4 comments:

  1. Tak ada dah wartawan macam ni zaman sekarang. Orang pun lagi suka baca cerita viral or gosip artis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan.. banyak yang dok cerita kisah viral dan rumah tangga artis je..

      Delete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »