Sunday, December 29, 2019

Maggi Serda Thailand

Assalamualaikum..
Hye semua..

Maggi ini Sha beli masa pergi Padang Besar, Perlis hari tu.. Selalu makan yang merah tu je.. Kali ini pergi dia jual bundle pelbagai perisa.. Beli pun sebab cantik berwarna-warni dalam satu pek besar tu dan teringin nak rasa.. Hehehe.. Yang merah tu selalu orang buat kerabu maggi.. Tapi Sha makan macam tu je.. Tak rajin sangat nak buat kerabu, sebab tak ada yang makan kat rumah ini.. Yang biru tu paling menarik sebab meehoon sup.. Nanti kalau dah cuba makan, Sha share reviewnya ye.. hehehe.. Ini kira entry saja nak kongsi namanya.. hehehe..

Sebungkus ini ada 12 pek kecil pelbagai perisa.. Harganya RM10
4 - Merah (Tom Yum Shrimp)
2 - Hijau (Tom Klong)
2 - Oren (Creamy Tom Yum)
2 - Biru (Meehoon Clear Sup)
2 - Purple (Pad Char Songkhreuan)

Oren - Creamy Tom Yum
- Perasa tom yam berlemak. Boleh letakkan sedikit susu cair untuk menambahkan rasa lemak

Hijau - Tom Klong
- Paling pedas dan masam manis. Rasa tomyam dari asam jawa.

Merah  - Tom Yum Shrimp
 - Perasa Tom Yam Asli (khusus untuk dibuat kerabu maggi)

Purple - Pad Char Songkhreuan
- Sangat sesuai dibuat maggi goreng. Rasa dan bau ala-ala rempah sup.

Biru - Clear Sup
- Bihun Sup

12 comments:

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »