Thursday, December 19, 2019

Novel | Misi Cikgu Baru oleh Nazry Salam, Amin Daud

Assalamualaikum..
Hye semua..

Buku yang sangat menarik dan mengujakan.. Kisah seorang guru ganti yang ditugaskan mengajar kelas paling belakang dan bermasalah.. Dengan kontrak yang dibuat oleh seorang guru, sekiranya beliau tidak berjaya menaikkan markah peperiksaan kelas tersebut kotrak beliau ditamatkan.. Maka berusahalah guru ganti tersebut mencari jalan bagaimana nak menarik pelajar yang tidak mahu belajar supaya mahu belajar.. Berguru dengan tukang kebun yang sedikit pelik.. Akhirnya usaha beliau mula menampakkan hasil.. Bukan mudah namun sikap tidak putus asa banyak membantu beliau sehinggalah akhirnya beliau dicadangkan untuk menjadi guru tetap..

Sha baca pada 17.12.2019 dan selesai pada 18.12.2019..

Sha baca menggunakan aplikasi Oakbee Buffet..
Published July 22nd 2013 by PTS Media Groups

5 comments:

  1. wahhhh mcm best je..
    mcm menarik je jln cerita..

    ReplyDelete
  2. waalaikumussalam. karakter kartun tu macam familiar ja. macam anak2 sidek ja. hehe

    ReplyDelete
  3. mesti menarik ni ceritanya....

    ReplyDelete
  4. menarik jalan cerita dia, semangat cikgu ni nak mengajar anak muridnya :)

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »