Thursday, December 12, 2019

Drama China | The Backlight of Love (2015)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Drama yang bermula dengan kematian seorang pengantin perempuan.. Sebenarnya belumlah mati lagi, koma je sebab kepala dia terantuk kat batu dan ditikam.. Makanya roh dia pun keluar dan berlegar-legar dalam keadaan hilang ingatan.. Gitu.. kikiki.. Diberi masa selama 7 hari untuk mencari siapakah pembunuh yang cuba membunuh dirinya.. Dalam pencarian itu, terbongkarlah kisah keji disebalik kejadian.. hidup perempuan tu bukanlah seindah yang dirinya sangkakan.. Diri dia sendiri menyimpan satu kisah hitam yang membawa kepada dirinya ditikam.. Memang mengejutkan bila rahsia terbongkar.. Cintu bukanlah sesuatu yang boleh dipaksa.. Kalau memaksa, ianya dah jadi satu obsesi yang keterlaluan hingga diri hilang dalam kegelapan.. Gitu.. kikiki.. selamat menonton..

The Backlight of Love (2015) poster
Drama: The Backlight of Love
Also Known As: Nìguāng zhī liàn, Love Against the Light,
Screenwriters: Yu Zheng
Genres: Suspense, Mystery, Comedy, Romance, School, Drama, Fantasy, Supernatural
Country: China
Episodes: 11
Aired: Feb 2, 2015 - Mar 9, 2015
Aired On: Monday, Tuesday
Duration: 18 min.
Jiang Li ran away on the day of her wedding, only to end up being stabbed. An angel appears before her spirit and informs her that she has seven days to discover who attempted to murder her. With her past memories a blur after University, she sets out to figure out the culprit as she delves into the past. Apparently not everything she believes was as it seem.

Kalau nak tengok online, boleh klik SINI..

1 comment:

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »