Nasi Goreng Kimchi - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Wednesday, October 5, 2016

Nasi Goreng Kimchi

Assalamualaikum..
Hye semua..

Jom Sha share resepi ringkas ini..
Sha buat sebab nak abiskan stock Kimchi dan nasi ada lebih tadi..
Asyik nak mengunyah je kan..
So, jom buat nasi goreng ringkas, menggunakan apa yang ada..

Nasi Goreng Kimchi
Bahan-bahannya
Kimchi
Nasi lebih semalam
Sosej
Telur
Bawang merah
Cili padi

Cara Memasak
Panaskan mentega adele. Tumiskan sosej.. Kemudian masukkan bawang dan cili padi, tumis bagi naik bau.. Masukkan kimchi dan kacau.. Pecahkan telur dan biar seketika.. 
Kemudian masukkan nasi dan kacau bagi sebati. Jangan lula masukkan sedikit garam ye. Dah siap..
Boleh dihidangkan bersama Kimchi atau telur dadar atau ikan pekasan atau apa sahaja yang anda suka..

Bahan-bahan yang diperlukan..

Nasi Goreng Kimchi dah siap..

9 comments:

  1. Replies
    1. Rasa dia ada sedikit pedas dan masam..
      Hehehe.. nak explain tak pandailah..

      Delete
  2. haii lah nasi kimchi bila lah nak masuk tekak iols ni hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikiki.. cubalah kak el.. Mana tau boleh masuk tekak..

      Delete
  3. Korea angat makan dengan kimchi. Mcm bimbim bab kan kaksha? cuma ni gaul je semua

    ReplyDelete
  4. nasi goreng tu nampak sedap.. tapi tekak Zaf cam tak berapa nak Korea sangat.. tak mau telan kimchi.. T_T

    ReplyDelete
  5. wah nasi goreng..alamak mv dah lama x makan nasi hihi

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..