Tuesday, June 4, 2019

30 Ramadhan 1440

Assalamualaikum..
Hye semua..


Hari ini dah hari terakhir Ramadhan.. Pagi tadi sahur nasi goreng dengan ikan bakar.. Sekejap je masa berlalu.. Esok dah 1 Syawal.. Memang sedih.. sebak.. Tak tahulah dapat jumpa lagi ke tak Ramadhan tahun depan.. Semoga kita semua berpeluang melaluinya..

Tahun lepas Ramadhan terakhir bersama arwah abah.. Tahun ini Ramadhan pertama tanpa arwah abah... Kehilangan tu sangat terasa namun hidup perlu diteruskan.. Tiada siapa menyangka bila ajal akan datang bertamu namun kematian itu pasti.. Maka hargailah mereka yang tersayang semasa masih ada.. Semoga roh arwah abah, mak, ibu dan ayah mertua Sha ditempatkan bersama mereka yang beriman.. Aamiin..

13 comments:

  1. Sedih plak baca entri kak Sha ni. Huhu. Semoga kuat ya.

    ReplyDelete
  2. Memang sedih apabila kehilangan orang yang tersayang. Tapi kita yang masih hidup perlu teruskan kehidupan. Hanya doa yang mampu dikirimkan kepada mereka yang telah pergi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Jannah.. Hanya doa yang mampu dikirimkan..

      Delete
  3. Salam Aidilfitri 1440H. Maaf Zahir Batin =)
    Taqobbalallahu Minna Wa Minkum..

    ReplyDelete
  4. Salam akhir Ramadan.
    Salam Aidilfitri 1440H

    ReplyDelete
  5. Ramadan tahun ini memang cepat sangat berlalu. Rasa tak puas. Sayu je bila tahu-tahu Ramadan dah tinggalkan kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu kak.. Sekejap je rasa dah 30 Ramadhan..

      Delete
  6. tu lah, susah nak jangka kehidupan kita ni. Hari ni ada esok lusa belum tentu lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu Farhana.. Harapnya kita sentiasa menghargai masa dan orang yang tersayang..

      Delete
  7. moga ada rezeki dan nyawa utk kita bertemu ramadan sekali lagi... aminnn

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »