Friday, June 14, 2019

Kentang Goreng ala Wedges

Assalamualaikum..
Hye semua..

Jom buat wedges ala KFC.. Hehehe.. Bukan susahpun.. Yang penting kena ada kentang, tepung bestari pedas dan minyak.. Tu je bahan dia.. Nak masak pun tak susah.. Boleh tengok tutorial bergambar yang Sha kongsikan dekat bawah ini..

Jom Masak
Potong kentang bentuk wedges..

Guna tepung Bestari pedas..

Bancuh dengan sedikit air.. Tak ada sukatan tertentu.. ikut berapa banyak kentang yang anda guna.. Kalau tak nak bancuh dengan air pun boleh.. Terus taburkan atas kentang, gaul dna goreng..

Gaulkan kentang bersama tepung yang dah dibancuh..

Panaskan kuali..

Bolehlah mula menggoreng..

Dah siap..
Sedap dimakan bersama sos cili..

Juadah bersahur semalam.. Nasi goreng dan kentang..

12 comments:

  1. Famous tepung bestari ni, nak kena ada 1 juga

    ReplyDelete
  2. Memang menjadi.. tp Fiza ada baca untuk kentang tu lembut, rebus dulu sbb kentang nk lembut dlm minyak mkn masa lama..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau tak rebus pun, okay je Fiza.. janji jangan potong tebal sangat dan gunakan api yang kecil.. Sha memang tak rebus pun..

      Delete
  3. Fuh..sedap..kentang ada..tepung bestari pun ada..ngam ni..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang ngam kalau ada dua bahan tu Jannah..

      Delete
  4. Wah sedap ni kak. Selamat berpuasa kak Sha!

    ReplyDelete
  5. Mkn dgn sos cheese Dan thousands island sedap nih

    ReplyDelete
  6. tetiba sy teringat ms main pondok2 dulu... sy buat mcm ni tapi x ada laa tepung bagai. goreng mcm tu je. sekali hadap je dah habis. member sepermainan tgh lapar kot ms tu hahaha

    ReplyDelete
  7. Buat sendiri LG puas hati kan

    ReplyDelete
  8. Nampak sedap.. baru mau belajar buat resepi ni

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »