Wednesday, June 12, 2019

Kontra Yang Menyatukan oleh Maya Iris

Assalamualaikum..
Hye semua..

Misi mengosongkan rak buku.. Hehehe.. Kali ini Sha pilih novel ini.. Cerita cinta yang kelakar, aksi dan geram..

Puan penulis menyampaikan cerita membabitkan negara luar.. Ladang jagung yang diceritakan bersama sungai, Istanbul dan Malaysia.. Memang terasa bertuah, sebab dapat ke luar negara bersama Lea.. watak dalam buku ini Lea dan Darrel.. Heronya si Darrel yang sengal.. Dah lah kasanova, suka sangat buat perangai yang gila-gila dan menggoda si Lea yang tak berapa nak kuat tu.. Pertama kali jumpa dah makan penampar si Darrel tu.. Tapi kerana mereka punya kerekter yang berlawananlah, mereka semakin dekat.. Konflik yang dialami lebih pada kehidupan si Darrel, Lea tu hanyalah watak yang menunjukkan jalan dan memyentuh hati Darrel..

Jahat manusia bukan kerana agamanya tapi kerana perangainya.. Tak sangka ada plot twist yang mengujakan di hujung cerita.. Hanya kerana tak mewarisi darah yang tulen, hidupnya porak peranda.. Geram pula baca, mujurlah berjaya diatasi.. Part paling sweet bila Darrel paksa Lea belajar semula ilmu pertahanan diri demi melindungi diri.. Kemdian muncul pula watak Nur Sayang dan Dr. Ehsan.. Terubat rindu.. Siap si Darrel bagi penyelesaian lagi buat Dr. Ehsan.. Memang mantaplah.. Sekurang-kurangnya ada penutup buat mereka, walaupun sekadar selingan..

Sha baca pada 10.06.2019 dan selesai pada 11.06.2019..

Koleksi peribadi Sha..
Published April 2019 by Karya Seni

8 comments:

  1. selalunya kelainan itu memang akan menyatukan dengan lebih rapat...ulasan buku yang menarik dan nampaknya plot cerita ini juga tak kurang menarik...

    ReplyDelete
  2. eh coklat cookies baru ke tu, macam best

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ah.. Sha baru jumpa.. sedap sis Linda..

      Delete
  3. Uniknya nama watak tu, Nur Sayang.

    ReplyDelete
  4. Tidak sama itu kadang buat ngam bersama.

    ReplyDelete
  5. Cpt betul Sha baca.. kalau Fiza tak tahulah berapa minggu nak habis.. hehe

    ReplyDelete
  6. mcm byk je anugerah yg penulis ni dapat...

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »