Thursday, June 27, 2019

Temujanji Pemasangan Besi di Gigi Amani

Assalamualaikum..
Hye semua..

Pada 3 June 2019 aritu, Sha dah bawa Amani untuk ambil besi dan buat rangka sebelum pemasangan besi di gigi Amani.. Patutnya temujanji pemasangan rangka besi ini dilakukan pada minggu lepas.. Atas sebab-sebab yang tak dapat dielakkan, temujanji ditunda kepada semalam.. Alhamdulillah.. Kejap je prosuder pemasangan besi itu.. Tapi Amani agak takut dan panik sampai tergigit tangan doktor.. Adoilah Amani.. Sabar jelah.. Mujurlah doktor tu sangat baik.. Tak ada nak marah-marah pun.. Harapnya okaylah lepas nie..

Sebelum pasang..

Ini lepas dah pasang.. Nama prosuder ini ialah Lingual Arch Holding.. Besi tu dipasang untuk memastikan gigi graham yang dah tumbuh tu tak gerak ke depan dan menghalang pertumbuhan gigi yang sepatutnya di ruang kosong tu.. Besi hanya akan ditanggalkan bila semua gigi telah mengisi ruang kosong..

Siri Amani sakit gigi

7 comments:

  1. Kalau kena tunggu semua gigi tumbuh kat ruang kosong tu, lama lah kena tunggu kan? Semoga Amani cepat sembuh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. gigi tu paling awal pun masa umur dia 11 tahun kata doktor..

      Delete
  2. Kalau PC sendiri pun berdebar-debar juga ni Sha.

    ReplyDelete
  3. baru perasan gigi atas dia tuh, ngeri lak nengok... tp dia rilex je... jakun jap nengok gigi amani tuh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang gigi atas tu buat masa major operations 3 tahun dulu.. Masa tu, doktor terus pasangkan besi dekat gigi dia.. nanti bila sampai masa gigi tu luruh, dengan besi tu luruh sekali..

      Delete
  4. selalu tgk org pakai braces je kan... ni baru real punya 'besi'

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »