Sunday, March 11, 2018

Bad Guys @ Bad Boys (2014)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Cerita ini Sha rasa macam dah tengok.. Tapi tak berape nak ingat.. Jadinya Sha tengok semula.. Sebab dari drama ini mereka spinoff buat drama Bad Guys: City of Evil..

Drama ini mengisahkan Detektif Oh Goo-tak yang digelar maddog dan dia digantung tugas lepas anak dia meninggal.. Namun bila terjadinya satu peristiwa yang tak disangka, dia dipanggil bertugas semula dan disuruh menubuhkan satu pasukan penyiasatan.. Goo-tak telah memanggil penjenayah sebagai sebahagian dari team beliau.. Ini kerana, pada pendapat beliau hanya penjenayah sahaja yang boleh menangkap penjenayah.. Team beliau terdiri daripada Lee Jung-moon anggota termuda Mensa dengan IQ jenius 165 dan ada ijazah kedoktoran dalam bidang matematik dan falsafah, tetapi di sebalik wajahnya yang handsome beliau merupakan seorang pembunuh psychopath berantai.. Pak Un-Cheol pula merupakan mob bos yang berjaya menuju ke rantaian teratas gangster dalam masa 25 hari dan kekal menjadi top dog di penjara.. Akhir sekali Jung Tae-soo seoarang pembunuh upahan yang tidak pernah melakukan walau satu kesilapan tetapi tiba-tiba mengaku bersalah dan menyerah diri kepada polis.. Penjenayah ini dijanjikan pengurangan 5 tahun dari tempoh tahanan mereka bagi setiap penjenayah yang berjaya mereka tangkap.. Dengan bantuan tiga penjahat yang ohsem ini, meraka menyelesaikan kes yang tak mampu diselesaikan oleh polis.. Dalam pada mereka menyelesaikan jenayah terkini, mereka juga cuba menyelesaikan jenayah lalu yang saling berkait antara mereka.. Dan penjenayah sebenar memang tak disangka-sangka..

Cerita ini agak ganas dan bloody.. Menarik sebab Sha suka.. Dalam pada mereka ini menyelesaikan kes, mereka juga mula berubah.. Namun antara mereka sebenarnya ada pertalian.. Kenapa mereka bertiga ini dipilih oleh Oh Goo-tak? Apakah latar belakang mereka?


Bad Guys @ Bad Boys | 04 October 2014 | 11 episodes | Action, Thriller, Psychological, Crime |
Sinopsis : To combat rising violent crimes, the Police Chief asks Detective Oh Goo Tak to form a team consisting of criminals. Detective Oh Goo Tak is currently suspended from the police force for using excessive force. Detective Oh Goo Tak gathers team members: Park Woong Cheol who is a gangster, Lee Jung Moon who is the youngest serial killer with extraordinary intelligence and Jung Tae Soo who is a contract killer. Also, PoliceInspector Yoo Mi Young joins the team. She tries to have the guys work as a team by dealing with them rationally and sometimes emotionally.

4 comments:

  1. wow..aff tak penah tgk lagi.. nnt boleh lah try tgk :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengoklah Aff.. Menarik tau dan ada spin off.. tajuk dia Bad Guys 2

      Delete
  2. tak banyak episodes dia ea, nanti boleh la try cari :D

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »

Review & Rating

Sha's bookshelf: read

Disergah Penunggu Pokok Ara
really liked it
Kali ini tok ketua dan Berahim telah terbuka hijabnya.. Memang lagi teruk lah terasa gangguan..
Dijenguk Hantu Penanggal
really liked it
Kelakar lah kali ini.. Hahaha.. Terbaiklah Christopher sebab erjaya elakkan gigitan penanggal tu.. Siap nak ditanduknya.. hahaha..

goodreads.com