Jambu Bol & Jambu Susu - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Thursday, March 8, 2018

Jambu Bol & Jambu Susu

Assalamualaikum..
Hye semua..

Alhamdulillah.. Baru-baru ini pengasuh anak Sha ada bagi dua jambu ini dekat Sha.. Memang dah lama sebenarnya tak makan Jambu Bol ini.. Susah dah nak jumpa.. Jambu Susu pula memang Sha tak pernah makan.. Siapa sangka sebenarnya jambu ada banyak jenis kan.. Selalu jumpa jambu batu dengan jambu air je.. Kikiki... Jambu air pun macam-macam bentuk dan nama..

Jambu Susu yang warna putih tu.. Yang merah tu Jambu Bol
Jambu susu ini rasa dia masam.. Mungkin yang Sha dapat ini muda lagi kot.. Sebab ikut apa yang Sha baca, kalau masak rasanya manis.. Memang Sha tak boleh nak makan sangatlah sebab masam gila.. hehehe.. Jambu Bol tu pula rasa dia manis-manis masam.. Memang sedap sebab Sha dah biasa makan.. Dululah.. Sekarang ini memang susah nak jumpa..
Siapa pernah makan dua-dua jambu ini.. Kesukaan ke?

Boleh baca lebih lanjut mengenai Jambu Susu di SINI..

7 comments:

  1. Kedua-dua jenis jambu tu Hana tak pernah try lagi... heheh ^^

    ReplyDelete
  2. jambu bol tu ade jiran kat kg selalu bg klo berbuah..die tau sgt AD suka nau makan jambu hehe..first time tgk jambu susu..cmtu upenya

    ReplyDelete
  3. tk pernh mkn dua2 ni..jambu air biasa mkn

    ReplyDelete
  4. jambuuuuuuuuuuuuuuuuuu.... totally my fave

    ReplyDelete
  5. kedua dua pernah makan tapi suka yang merah haha

    ReplyDelete
  6. Sudah pernah makan keduaduanya,tapi saya lebih suka jambu bol yang merah kebetulan punya juga pohonya depan Rumah.
    Salam kenal,sehat selau.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..