Thursday, April 18, 2019

Pindah Rumah #5

Assalamualaikum..
Hye semua..

Entry Melaka dah habis.. Kita sambung entry pindah rumah ye.. Selasa (16.04.2019), Sha masih bercuti.. Jadinya sambung la punggah dan kemas barang.. 10 tahun punya barang kan.. Lepas tu buat berdua je dengan encik suami.. Memang ambil masalah..

Untuk mempercepatkan kerja, Sha buat keputusan kosongkan bilik-bilik dulu.. Longgokkan barang dekat ruang tamu.. Sebab ada barang yang nak kena buang dan bagi orang.. Satu hari kami punggah dan bersihkan.. Banyak gila barang-barang rupanya.. Malamnya, encik suami cuba cat dulu bilik belakang.. Pergh!! Mencabar sungguh nak hilangkan kesan contengan Amani dan Imani.. huhuhu..

Inilah barang-barang yang masih tinggal di rumah lama... Barang-barang yang dikeluarkan dari bilik-bilik dan juga stor.. Banyak.. Ada yang patut dibuang..


Rabu (17.04.2019) nya pula, Sha dan encik suami berkerjasama mengemas, menyusun atur dapur bawah dan punggah barang dari dapur rumah lama.. Sambil Sha kemas dapur, encik suami pula buka kipas, pasang kipas, cabut ariel dan rel langsir bawa turun.. Sha pula punggah barang-barang dari dapur bawa turun.. Bawa turun tilam dan rak plastik.. Sha juga uruskan anak sekolah, beli barang untuk rumah.. Kapasitor kipas nak kena ganti baru.. Baru kipas berpusing.. Malamnya Sha ke kedai ECO cari penyangkut baju, sepit baju, tong sampah dan roller cat..

Hari ini harapnya dapatlah siapkan dapur rumah baru..

7 comments:

  1. ya Allah. semoga dipermudahkan urusan. memang penat bila pindah rumah. berusaha! ^_^

    ReplyDelete
  2. semoga dipermudahkan urusan pindah and ngemas brg...penat kan

    ReplyDelete
  3. moga Allah permudahkan urusan sha..

    ReplyDelete
  4. Memang ambil masa yang lamalah kalau berdua je yang angkut barang ke rumah baru. Semoga dipermudahkan segala urusan Kak Sha sekeluarga.

    ReplyDelete
  5. semoga selamat kemas-mengemas sha... hehe,,,, dan dipermudahkan semuanya...

    ReplyDelete
  6. Bila nak pindah la tau banyak ke idok barang. haha All the best Kak Sha!

    ReplyDelete
  7. saya faham saya faham... memang lelah nak buat kerja2 pindah rumah ni... rasa nak pengsan je

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »