Wednesday, April 24, 2019

7 Pintu oleh Ahmad Rusydi

Assalamualaikum..
Hye semua..

Buku ini sangat best.. Cuma huruf yang kecil jadi sangat mengganggu untuk Sha membaca.. Itu yang ambil masa sampai 3 hari.. Sha kurang gemar huruf yang kecil ini.. Sakit mata membacanya.. Namun cerita dia memang best..

Novel ini sebenarnya sangat menarik.. Sangat-sangat menarik.. Ceritanya mengenai dendam.. Garapan dari awal hingga ke akhir penuh misteri dan emosi.. Dalam seram ada perasaan simpati dan sedih.. Sha tak pasti sama ada Sha patuh marah atau kesian dengan pejahat tu.. Yang pasti kita sebagai manusia selalu terkeliru dengan musibah yang menimpa.. Selalu terikut hasutan syaitan lebih dari kita Redha dengan takdir.. Dendam mampu menyebabkan sebaik baik manusia bertukar menjadi sejahat jahat manusia..

Buku ini jadi pilihan Sha untuk dibaca atas permintaan Jannah di post Instagram Sha.. Boleh klik SINI kalau nak tengok post tu.. TQ Jannah sebab berjaya buat akak mulakan pembacaan untuk novel ini dan habiskan..

Sha baca pada 22.04.2019 dan selesai pada 24.04.2019..

Published April 2018 by Rapik Asura

4 comments:

  1. Cerita misteri mcm ramlee awang mursyid jgk ke? Mcm nk bli jee. Hehe

    http://jajakaktus.blogspot.com/2019/04/phuket-hotels-yang-awesome.html?m=0

    ReplyDelete
  2. Oh, memang best novel ni rupanya. Bila saya baca tajuk tu macam best cuma tak pernah baca lagi. Tapi kalau tulisan kecil tu, memang sakit matalah nak baca lama-lama. Kena berehat dulu sebelum sambung baca.

    ReplyDelete
  3. nak kena baca novel nie, sy xberapa gemar cerita cinta. wajib beli novel nie

    ReplyDelete
  4. sy pun sm. cukup pantang kalau font kecil ni... hehe

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »