Tuesday, April 16, 2019

Traditional Food Industries

Assalamualaikum..
Hye semua..

Dalam perjalanan ke Melaka, Sha singgah sini beli jajan.. Selamat RM72.30.. Hehehe.. Meriah bekalan yang kami shopping..

Kedai berwajah baru..

Hiasan dan pameran makanan pun dah cantik dan memikat mata memandang.. Kemas tersusun dan makin banyak pilihan..

Tujuan utama dah tentulah mee siput ini.. Tapi beli sebjngkus je.. Hahaha..

Teruja betul tengok susunan dia..

Paling best para inilah.. Ada kerepek peria, kerepek bawang putih, sambal ikan bilis, kuah pecal dan macam-macam lagi..

Hasil tangkapan yang Sha makan dekat Homestay.. Beli cakar ayam, kerepek kacang dhal, biskut gula, maruku..

Ini tangkapan untuk di bawa balik ke Perak.. Ada mee siput, kerepek pisang, kerepek bawang putih, rendang ubi kayu dan mentaram..

10 comments:

  1. mmg seronok kalau masuk kedai kerepek ni..mcm2 jenis ada kan

    ReplyDelete
  2. selalu kalo pegi kedai kepek kat Melaka selalu cari kepek tempe.
    dapnyeeee.. penting kudap2 ni. habuan teman tengok tv..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat melaka pun banyak.. tapi akak tak beli kepek.. beli baju je.. hehehe..

      Delete
  3. mi siput tu xde yg da siap goreng?

    ReplyDelete
  4. Baru tahu ade kedai ni di Paroi. Nanti bilehlah pegi borong kerepek hehehe

    ReplyDelete
  5. memang nampak menarik susunan dalam kedai tu, nak membeli pun rasa seronok kalau tersusun macam tu kan

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »