Saturday, May 6, 2017

Ku Seru Namamu Kekasih oleh Maya Iris

Assalamualaikum..
Hye semua..

Berjaya juga Sha temui buku Maya Iris yang bertajuk Ku Seru Namamu Kekasih..
Mulanya Sha ingatkan novel ini hanyalah novel cinta biasa..
Tapi Sha silap.. Novel ini banyak pengajarannya...

Bagaimana manusia itu hanyut apabila mula melupakan Allah..
Kesesatan dalam mengenal diri sendiri..
Alpa dengan duniawi..
Bagaimana manusia yang kukuh keimanannya dan percaya hanya kepada Allah melalui ujian demi ujian yang datang padanya..

Percayalah banyak yang akan kau belajar saat kau mula membaca novel ini..
Banyak yang akan mampu menyentap perasaanmu..

Sha baca pada 03.05.2017 dan selesai pada 04.05.2017..

Hak milik Perpustakaan Negara Malaysia

10 comments:

  1. teringat lagu jamal abdillah untukmu kekasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan.. sha pun masa baca nie teringat lagu Jamal Abdillah tu..

      Delete
  2. Saya baca tajuk ingatkan cerita seram. Hihi

    ReplyDelete
  3. Menarik... tapi bio le dulu.. masih byk yg belum dibaca lagi ni.. hiks..

    ReplyDelete
  4. Lama tak pergi library kat pekan. Selalu juga pinjam novel kat sana 😄

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nanti bolehlah ke library semula ye awak.. Jom membaca..

      Delete
  5. macam pernah baca tapi lupa2 ingat..hahaha

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »