Friday, March 29, 2019

Herbalis: Tujuh Remaja Sakti oleh Hasbullah Abu Bakar

Assalamualaikum..
Hye semua..

Buku remaja yang sangat menarik dibaca.. Ini buku kedua dari siri Herbalis ini.. Buku pertama bertajuk Herbalis: Misi Purnama Biru.. Tak jumpa lah pula..

Kisah yang sangat menarik.. Remaja sakti cuba diselamatkan dari tangan penjahat yang ingin mempergunakan mereka.. Pengembaraan bermula buat Hasran, Syaid, Wei Hun dan juga Wani untuk mencari remaja berkebolehan.. Pengembaraan mereka menemukan mereka dengan puak naga, haiwan rimba dan juga haiwan mekanikal yang canggih.. Memang seronok dan menghiburkan..

Sha baca pada 27.03.2019 dan selesai pada 28.03.2019..

Pinjam dari Perpustakaan Negara Malaysia
Diterbitkan pada July 2011 oleh PTS Publications..

15 comments:

  1. Nampak menarik la cover buku

    ReplyDelete
  2. nipis ke..skjap je baca tu.. ^_^

    ReplyDelete
  3. Nak baca!. Teringat pula dengan buku yang pernah saya baca masa zaman sekolah menengah, Wira Persona Avatari. [^__^]

    ReplyDelete
  4. esok sy g klibf. nk sy cr kn buku yg pertama tu? kalau ada nnt sy WA

    ReplyDelete
  5. comelnyaa akak baca ni.. tengok cover tingat Silat Lagenda pula..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.. Akak memang layan semua jenis buku..

      Delete
  6. Terima kasih kerana sudi membaca karya saya =)

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »