Thursday, March 21, 2019

Aisyah Aziz - Bila Entah

Assalamualaikum..
Hye semua..

Sha terdengar lagu ini semasa onkan Youtube channel.. Bila lagu tu bertukar-tukar sendiri.. Tiba-tiba terdengar muzik dan lirik lagu ini.. Puitis habis pada Sha.. Bila baca dekat bahagian komen, ada pula yang terjemahkan tersirat/tersuratnya lirik lagu ini lagi rasa macam menarik pula.. Walaupun muzik video dia agak seksa mata memandang, lirik dan lagunya menarik di pendengaran Sha.. ada juga yang kata lagu ini pasal Pontianak yang menanti kekasihnya.. Entahlah.. Pada Sha pula liriknya sangat puitis..



Entah’ bertemu tah’ tidak
Ngapa bila ku mahu kau elak?

Dari mana ke mana
Rumput tawan padi
Di tahun bila bulan apa
Kan bersua lagi

Rumah laksmana
Pasang dian tiga
Gadai hati tuk dikasihi
Hingga tua nanti

Sayang, Hilangnya di mata
Sayang, Di hati jangan

Entah’ bertemu tah’ tidak
Makin hiba hati yang terdesak
Entah’ bertemu, tah’ tidak
Ngapa bila ku mahu kau elak

Bila–ah bila ‘tah bila bertemu tidak
Bila–ah ku mahu kau elak

Oh bulan mana bintang
Atas pucuk ara

Rajinnya kanda yang ku sayang
Sampai tak mau pulang

Sayang, Hilangnya di mata
Sayang, Di hati jangan

Entah’ bertemu tah’ tidak
Makin hiba hati yang terdesak
Entah’ bertemu, tah’ tidak
Ngapa bila ku mahu kau elak

Salahnya di mana
Jatuhnya ke mana
Malang ku ditimpa tangga

Sayang ku tak apa
Biar buta mata
Janji jasad kambus bersama

Entah’ bertemu tah’ tidak
Makin hiba hati yang terdesak
Entah’ bertemu, tah’ tidak
Ngapa bila ku mahu kau elak

Bila–ah bila ‘tah bila bertemu tidak
Bila–ah ku mahu kau elak

Lambai-lambai pucuk kayu ara
Oh bila ku mahu kau elak

Inilah komen yang berjaya membuatkan Sha rasa macam lirik lagu ini Wow..

5 comments:

  1. wife ejulz kata lirik lagu ni misteri.. mengisahkan 2 alam.. ehehee.

    ReplyDelete
  2. Mcm tak pernah dengar je.... ke dengar tp akak tak tau tajuk haha...
    Sha ni mesti jenis sentimental orangnya ek.... sebaris ngan A Samad Said ni hihi

    ReplyDelete
  3. wahh baca komen ni je pon rasa cam best je..penuh tersirat maknanya..kne dengar lagu ni

    ReplyDelete
  4. Belum dengar lagi lagu ni. Nak dgr lah nanti.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »