Sunday, March 17, 2019

Balik Kampung - 16.03.2019

Assalamualaikum..
Hye semua..

Semalam Sha balik jenguk abah di kampung.. Abah tak berapa sihat.. Encik suami suruh balik jenguk abah.. Sha balik dengan adik perempuan yang duduk dekat dengan Sha dan anak dia.. Anak-anak Sha tak ikut.. Gerak dalam pukul 9 pagi macam tu.. Dekat pukul 11 sampailah Ayer Tawar.. Jumpa abah.. Ajak dia pergi hospital nak suruh doktor periksa dada dialah.. Tak nak.. Abah risau doktor bubuh macam-macam wayar dan cucuk dia merata-rata.. Sabar jelah.. Hahaha.. Abah tak sihat.. Semput dna penat.. Abah tak nak gi hospital, jadinya suruh dia rehat jelah.. Jangan buat kerja berat-berat.. Nak ajak duduk dengan Sha, MIL ada kat rumah.. Mujur ada adik duduk dengan abah.. Apa-apa suruh adik yang bogsu tu telefon jelah..

 Kami dua beradik je perempuan.. Tu cucu lelaki abah yang no 2..

 Best pula pakai telefon Redmi ini.. Rasa macam muka makin flawless.. hahaha.. 

Ini malam Jumaat tu.. Kemas kereta dengan encik suami sebelum balik kampung esoknya.. Berpeluh-peluh mengemas.. Sedut habuk-habuk semua.. Kutip sampah sarap dalam kereta.. Lama tak bersihkan kereta.. Basuh je tak.. Kemas belah dalam je.. Hahaha..

13 comments:

  1. sapa pulak yang selalu main carrom tuh..

    ReplyDelete
  2. Semoga ayah Sha cepat sembuhnya.
    Banyakkan berehat

    ReplyDelete
  3. semoga ayah akak kembali cergas dan sihat. memang kena banyak berehat =)

    ReplyDelete
  4. Semoga abah Kak Sha cepat sembuh.

    ReplyDelete
  5. semoga ayah sha kembali sihat dan sembuh seperti sedia kala aminnnnn

    ReplyDelete
  6. kita ni dah kena selalu tgk parents, kan.
    kesihatan diorang dah menurun.
    our turn to make them happy and healthy again.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »