Saturday, August 29, 2020

Fasa 6 PKPP | Day 81

Assalamualaikum..
Hye semua..

Hari ini seharian menggosok sebahagian baju sekolah anak-anak, memasak, membasuh baju dan membaca.. hehehe.. Kena siapkan hari ini juga mana yang boleh sebab nak balik rumah MIL.. Isnin nanti tak adalah kalut sangat..

Sempat habiskan sebuah buku yang ohsem dan menarik.. Mengalir air mata sebaik jumpa titik terakhir.. Sebuah buku yang sangat meruntun jiwa Sha.. Tapi kurang sesuai dibaca mereka yang berumur 18 tahun ke bawah.. Esok Sha publish entry mengenai buku tu ye.. Buku yang dah lama Sha idamkan untuk dibaca..

Keadaan laman depan beranda rumah Sha.. rumput dan lalang yang meninggi.. Selepas kejadian penemuan demi penemuan ular, buat jiwa resah melihat kepanjangan rumput dan lalang ini.. Nak tunggu pekerja kebersihan buat lambat sangat.. 

Alhamdulillah bila encik suami berjaya bawa balik mesin rumput dari rumah arwah ayah di Ulu Slim.. Walaupun mesin ini kaberatornya bocor dan basah baju encik suami dengan minyak tetap berjaya melaksanakan kerjanya..

Setelah 20 minit, akhirnya semua rumput dan lalang berjaya di potong.. Terima kasih buat encik suami.. Barulah tenang mata memandang..

Comel tak tisu Sha ini.. Hahaha.. Yang ini beli sebab kecomelan gambarnya selain memang berguna isinya.. hahaha.. Harga sekotak (30pcs) ini ialah RM24.90 dan percuma pos.. Berbaloilah kan.. Sha beli hari gaji (25.08.2020) dan tisu ini sampai pada (27.08.2020)..

5 comments:

  1. betul masa pkp 3 bulan tu..kemain lalang meninggi..nsb la masuk bulan ke 4 MPT dtg mesin semua lalang kat taman..kalau idak...shida pn takut sang zzzzzz

    ReplyDelete
  2. Kawasan lapang tu boleh buat main tanam2 sayur

    ReplyDelete
  3. Memang comel packaging tisu tu, Kak Sha.

    ReplyDelete
  4. risaunyaaaaa kalo ada cik UUUU..
    tkotttt..

    kat tepi umh sy aritu pon meninggi jgk lalangnya..
    nsb baik pak sedara tlg mesin.. hee

    ReplyDelete
  5. wahh holiday uma MIL!
    kak sha suka baca novel.. hope kak sha sudi baca novel yg atie tulis...
    kak sha abai kan tatabahasa yee.. sbb atie bukan penulis hehe ...
    atie baru posting bab 1 hingga bab 6

    https://zieyaweasley.blogspot.com/search/label/novel

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »