Monday, August 10, 2020

Fasa 6 PKPP | Day 62

Assalamualaikum..
Hye semua..

Bila lama Perpustakaan tak dikunjungi pelajar, tiba-tiba pagi ini staf diserang panik.. Penghawa dingin lupa petik, nak sembur sanitiser lupa, nombor tunggang terbalik.. Namun begitu akhirnya semua kembali lancar.. hehehe.. Terkejut diserbu pelajar.. Sampaikan kawan Sha marah dekat sarung tangan.. hahaha.. Kelakar pun ada.. Walhal tangan dia basah tu yang tak boleh nak pakai dengan elok.. Sabar jelah.. Lepas tu dapat berita ada seorang pelajar diambil van KKM dari Ipoh.. Ah sudah.. Belum reda perasaan terkejut dapat pula khabar lagi duka.. Anak OKU seorang staf dekat tempat Sha ini diperkosa bapa sendiri.. Memang menitik air mata bila dengar.. Mujurlah ibunya cekap.. Demi nak mengesahkan keraguan hati, ibu tu pasang cctv.. Ada keluar beritanya di surat khabar.. Gila betul bapa tu.. Mujurlah dah ditangkap.. Namun emosi anak tu sampai bila pun akan tercalar..

Buku ini diterima dari seorang penulis.. Beliau melakukan pertukaran buku dengan Sha..

Hari ini berjaya menambah seganda lagi langkah dari semalam.. Alhamdulillah masih bersemangat..

13 comments:

  1. Hehe kelakar pula bila baca pasal staf kalut ni.. tenang.. rileks... hehe

    Geram pula bila baca pasal anak OKU diperkosa bapa sendiri. apa nak jadi dunia sekarang? Seharusnya bapa haruslah melindungi anak.

    ReplyDelete
  2. Ingatkan kena jangkitan cov 19
    rupanya jadi mangsa bapanya sendiri.

    ReplyDelete
  3. Kesian anak oku tu..

    Tak layak lelaki tu jadi ayah. Dengan anak sendiri pun bernafsu.

    ReplyDelete
  4. ya allah..kesian nya budak tu..moga terus dilindungi allah..wah kak sha makin sihat..bagusnya..saya makin tembam sejak pkp nih haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. aamiin..
      Baru nak mula balik briswalking nie AD.. harapnya konsistenlah.. hehehe..
      Akak pun makin tembam juga..

      Delete
  5. aduhai kak.... gila betul lah dapat suami yang jenis haruan ini...
    sanggup perkosa anak sendiri, sudahla anak oku pula... geram nya baca

    ReplyDelete
  6. ya Allah..kenapaaaa OKU juga yg dicari? Astagaaaaa

    ReplyDelete
  7. kesiannya dia..
    apa punya bapa la haii :(

    ReplyDelete
  8. Kesiannya budak tu sha..sampai hati bapa dia..huuhu

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »