Thursday, August 6, 2020

Fasa 6 PKPP | Day 57 & 58

Assalamualaikum..
Hye semua..

Day 57
Alhamdulillah.. Berjaya melalui hari ini dengan perasaan positif.. Hidup ini kena bersyukur apa adanya.. Malamnya diserang sakit perut yang dah lama tak berkunjung.. Bergulinglah atas katil.. Walaupun lapar, memang tak larat nak makan.. Anak-anak diuruskan encik suami.. Sha pula berkurung dalam bilik.. Syukur dikurniakan anak-anak dan suami yang memahami.. 

Rezeki dari sahabat yang baru sampai dari kampung.. Tapai pulut buatan tangan maknya.. Sedap.. Kalau makan sejuk lagi best.. hehehe..

Day 58
Sha memang tak sedar pagi tu.. Mujurlah encik suami terjaga.. Beliaulah yang kejutkan anak-anak dan uruskan semuanya.. Sha bangun solat dan sambung berguling atas katil.. Perut masih lagi meragam.. Seharian encik suami yang uruskan anak-anak.. Sha gagahkan juga masak sup dan nasi untuk makan.. Tak lalu nak makan selain itu.. Petang dah okay sikit.. Lama pula dia bertandang, mungkin sebab dah lama tak menyapa agaknya.. Alhamdulillah.. Sakit ini ujian penghapus dosa..

Menyokong jiran buat kali terakhir.. Lepas ini beliau nak berpindah ke Kuala Kubu Bharu, entah bilah pula dapat merasa roti beliau lagi..

12 comments:

  1. Mudah2an dah sembuh sakit perutnya tu

    ReplyDelete
  2. sakit perut ni jgn dibuat main..saya pun pernah kena ptama kali kena sakit perut mcm tu..2 hari gak xpi keje..fuh!

    ReplyDelete
  3. Tacing pulak tengok roti tu sebab terakhir kan hehe

    ReplyDelete
  4. semoga kak sha dan keluarga sentiasa sihat..
    cantiknya roti tu

    ReplyDelete
  5. bila sesekali perut buat hal, aduh memang rasa nak tidur je..
    moga cepat sihat ye kak,kalau masih berlarutan ke klinik tau
    sedapnya nengok roti tuh kak oi...

    ReplyDelete
  6. kak sha gastrik ka apa ni, mcm teruk ja sakit dia

    ReplyDelete
  7. Nampak sedap roti dan tapai tu. Lama dah tak makan tapai.

    ReplyDelete
  8. sedapnya roti garlic tu. haritu ada beli seketul kat AEON..saje je nak try rupanya sedap. Dah amminya cuma dapat rasa segigit je

    ReplyDelete
  9. Mudah - mudahan cepat sembuh sakit perutnya. Dan berbicara tapai kalau di tempat saya itu menjadi makanan favorit saat lebaran dan kami buatnya pun pas puasa kurang tiga hari jadi pas hari H dah siap untuk dihidangkan.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »