Tuesday, August 25, 2020

Novel | Ada Hantu? oleh Mia Kiff, Bahruddin Bekri, Deeme Danee, Farisha Imani, Imanisa Riana, Maya Adira

Assalamualaikum..
Hye semua..

Sha pernah ada buku ini dulu tapi entah kenapa masa tu tak berapa kena dengan Sha.. Baca suku lepas tu Sha tinggal.. Kali ini entah kenapa rasa macam boleh masuk pula.. Buku ini menghimpunkan 8 buah cerpen yang menggeletek hati.. Dia punya plot twist tu memang boleh buat pembaca tergelaklah.. Sila baca dengan lapang dada ye.. Paling terkesan baca tajuk Bukan Salah Jenazah.. Walaupun Sha dah boleh agak jalan cerita dia tapi keberanian watak utama untuk terus memandu van jenazah bagi menghantar jenazah secara bersendirian itu sangat ohsem.. Kelakar memang kelakar namun semangat berkerja mencari rezeki yang halal tu bagus.. Cerita yang lain-lain pun menarik juga.. hehehe.. Tak seram sebaliknya korang akan ketawa berdekah-dekah.. Sha cadangkan untuk bacaan.. Hehehe..

Baca tajuk dibawah pun dah boleh agak jalan cerita diakan.. Hehehe..
Bukan Salah Jenazah
Salam
Hantu Gincu Merah
Jalan Keramat
Pelita
Zombi Betty La Soya
Tolong Saya Bang
Tolong Lepaskan Aku

Sha baca dan selesai pada 23.08.2020..

25471820
Sha baca menggunakan aplikasi Oakbee Buffet..
Published December 2014 by GedeBook

2 comments:

  1. bestnyaa..dulu klu nak baca kisah hantu.. harap MASTIKA ATAU PESONA jaaaa

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »