Thursday, August 20, 2020

Fasa 6 PKPP | Day 71 & 72

Assalamualaikum..
Hye semua..

Day 71
Semalam berlalu dengan tenangnya.. Anak-anak ke sekolah diuruskan encik suami.. Sha berjaya dapatkan sebuah buku dari mantan Timbalan Pengarah untuk simpanan Sha.. Tinggal nak dapatkan tandatangan dan ucapan dari beliau je.. Beliau seorang yang baik dan dah lama menjadi Timbalan Pengarah.. Perginya beliau meninggalkan kesan yang bukan sedikit tapi besar.. Namun perjalanan setiap orang itu berbeza.. Pertemuan dan perpisahan pasti akan ada..

Beli dekat Shopee dengan harga RM10.90 (50pcs) dan percuma pos.. Sha belikan untuk pengasuh anak.. Tapi tak boleh beli banyak sekarang ini.. Paling banyak pun 2 bungkus je.. Tapi okaylah kan.. Sha beli hari Sabtu, Selasa dah sampai cuma hari rabu baru ambil dekat pejabat parcel.. Yang ini beli dari kedai dalam Malaysia.. Tu yang cepat.. Sha kongsikan link dia di SINI.. Kalau korang berminat..

Semalam dapatlah berjalan dalam 2000 lebih langkah.. Sebab keluar dah lewat.. Lepas tu nak ujan pula, memang tak lamalah aktivitinya.. hehehe..

Day 72
Hari ini seharian di rumah memastikan Amani dan Imani menyiapkan kerja sekolah.. Masih ada lagi yang belum siap.. Bagi mereka rehat.. Esok sambung lagi di rumah pengasuh.. Petang ke kedai ECO sebab Imani nak cari rantai.. hehehe.. Nak melawa.. Sha memang tak nak bagi mereka pakai rantai emas.. Bahaya kan.. Owh ya.. Petang ini tak briswalk.. Sambung menonton anime.. hehehe..

Kenangan tahun 2016.. Kemain rajin lagi tetengah malam nak buat kerja sekolah.. sekarang dia mengelat.. Asal suruh buat kerja sekolah je mulalah tidur.. hehehe..

17 comments:

  1. mask ni, geram bila beli tu, putusnya lagi banyak dari yang elok..haih

    ReplyDelete
    Replies
    1. ikut rezeki kot Syaz.. Sha punya Alahmadulillah okay je.. Adalah putus tapi satu ke 2 je..

      Delete
  2. wah murahnya facemask tu..abg Cuya beli dalam Rm19 lebih tak silap
    satu kotak

    ReplyDelete
  3. murahnya mask kat shopee tu.
    nnt bekalan mask saya habis, nak cari kat shopee saja.

    ReplyDelete
  4. Saya pun beli mask 2 bungkus jugak tapi kat lazada.. hihi samalah dengan saya kak Sha, jalan hanya 2000 langkah jea, target 6000 langkah tapi tak penah sampai target tue, hahahahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan.. target kemain tapi tak capai pun.. hehehe

      Delete
  5. sekarang dah mudah nak beli pelitup muka kan, di shopee dan di farmasi dah ada... walaupun kene pakai kemana-mana tak risau bekalan tak cukup

    sama je macam aiyan, bila nak buat kerja sekolah kene ada yang teman papa atau mama, kalau tidak mula lah dia buat-buat lupa

    ReplyDelete
  6. abe kie pakai mask yg boleh basuh tu je. bila kuar pekan wajib pakai. kalau ke sek x yah pakai pun...

    ReplyDelete
  7. sama laa kiteee... baru je lps beli mask kat shopee sbb murah. harga pun sm mcm tu jg...buat stok... kita kan x tahu smpi bla kn pakai mask ni kan... jd prepare laa siap2 sementara tgh murah ni kan... ;-)

    ReplyDelete
  8. Buku apa mantan timbalan pengarah bg dekat kak sha? timbalan pengarah sekarang ok x? baik x?

    ReplyDelete
  9. murah mask nih..shida baru2 ni beli dr kawan 50pcs RM25 huhuu adududu..cuma xpasti mask ni tahan ke x..

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »