Friday, August 14, 2020

Filem Jepun | Murder at Shijinsou (2019)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Mulanya Sha tengok filem ini sebab sinopsis dia cakap kes misteri pembunuhan.. Tak sangaka lah pula dalam nak menyelesaikan pembunuhan ada zombie nak dilawan juga.. Sabar jelah menengoknya.. BOleh pula dia tambah elemen suspen dalam penyiasatan..

Mereka terkurung bersama pembunuh dan diserbu zombie.. Asalnya nak ke festival.. Dalam masa yang sama ada sekumpulan manusia yang telah menyuntik virus zombie dan dilepaskan di festival tersebut.. Yang terselamat dan terkurung dalam sebuah rumah agam pula ada pembunuh bersama mereka.. Penyiasatnya pula agak sengal dan blur blur.. Nak selesaikan kes dan selamatkan diri dari zombie.. Debaran dia lain macam.. Hahaha..

Movie: Murder at Shijinsou
Also Known As: Shijinso no Satsujin, Shijinsou no Satsujin, Murder at Shijinso
Director: Kimura Hisashi
Genres: Thriller, Mystery, Horror, Zombies, Investigation
Country: Japan
Release Date: Dec 13, 2019
Duration: 1 hr. 59 min.
University students Yuzuru Hamura and Kyosuke Akechi, who are both interested in Mystery Novels; with student Detective Hiruko Kenzaki from the same university, attend a summer camp and stay at Shijinso pension in the mountains. On their first day there, they must barricade themselves in the pension. The next morning, they discover a murder has taken place in the pension.
~~ Adapted from the novel "Shijinsou no Satsujin" by Masahiro Imamura.

3 comments:

  1. wah lain macam dia punya kes bunuh. boleh pula muncul zombie, jadi seram pula nak tengok..hehe

    ReplyDelete
  2. Movie seram ke ni..mcm2 plot ada

    ReplyDelete
  3. filem jepun pun seronok nak tengok dan sekarang ni filem telegu pulak akak layan hehehe pun best juga

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »