Minggu Kedua Amani Bersekolah - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Saturday, January 14, 2017

Minggu Kedua Amani Bersekolah

Assalammualaikum..
Hye semua..

Amani muntah-muntah pagi Isnin..
Tak lalu makan dan minum..
Perubahan cuaca dan waktu pembelajaran agaknya..
Selalu belajar santai-santai..
Tengahari boleh tidur..
Dah darjah satu, sekolah pagi dan petang..
Tak ada rehat langsung..
Badan tak biasa lagi agaknya..
Petang Isnin badan dia dedau..

Malam tu badan dia panas..
Encik suami beli air badak..
Bagi Amani minum dan makan Panadol..
Malam tu memang dia berpeluh-peluh..
Pagi selasa masih lagi dedau..
Kami tak nak amik risiko, jadi tak bagilah Amani pergi sekolah..
Bawa dia gi klinik pagi tu..
Bukan apa, dia muntah-muntah kan.. Pastu demam..
Risau la juga..

Bawa ke Klinik, doktor kata keracunan makanan..
Sebab pagi selasa tu je, 5 kali dia berulang ke tandas..
Cirit birit.. Doktor bagi ubat dan surat untuk sekolah..
Kalau masih serius kena datang balik klinik..
Alahai Amani.. Baru minggu kedua sekolah..

Rabu tu bila tengok dia masih lagi tak sihat, sha tak bagi dia gi sekolah lagi..
Adoilah.. Kesian pula nengoknya..
Tapi nak masuk tengahari dia dah boring..
Tanya banyak kali dia kata nak gi sekolah..
So anta la dia gi sekolah agama..

Alhamdulillah, okay je..
Khamis pagi Sha hantar dia gi sekolah kebangsaan..
Surat untuk cikgu Sha bagi hari Jumaat..
Baru first time kan anak tak gi sekolah..
Kenalah karang surat elok-elok dulu..
Sha kepilkan sekali mc hari selasa..

6 comments:

  1. Sian amani. Baru masuk sekolah dah kena keracunan makanan.
    .
    Akak tak buat aduan kat sekolah ke? Mana tau kantin tu kotor.
    .
    Kena cek juga. Takut berulang je 😃.
    .
    Semoga Amani cepat sembuh. Baru boleh pergi sekolah semula
    .
    Jumpa kawan kawan & cikgu 😄

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak ada la pula akak buat aduan.. sebab Amani je yg kena simptom tu.. mungkin makanan luar..

      Delete
  2. Syafakillah Amani. Kena jaga makan betul2 tue.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah Ana.. seminggu nie kami makan bubur nasi je.. sama-sama jaga makan..

      Delete
  3. Ahaha comelnya tulis surat.. Mungkin amani ada salah mkn tu kut, tp bgus2 rajin gi sklh

    ReplyDelete
  4. hihi...comel jer...macam tuelah MV dulu...padahal bagi jer Mc tak yah surat..kalau takda mc baru bagi surat

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..