Shoplinks.Asia

Tuesday, January 17, 2017

Jenjalan ke Kapar, Selangor.

Assalammualaikum..
Hye semua..

Ahad (15.01.2017) Kami jenjalan ke Kapar..
Rumah kakak ipar Sha..
Untuk mengelakkan tol, kami guna laluan alternatif..
Sebelum pergi, kita sarapan dulu..

Laluan alternatif yang Sha maksudkan ini terletak di Behrang Stesen..
Kena ke Selisik kemudian melalui Felda Suharto..
Lepas tu ke Felda Tengi dan berjumpa dengan Unisel..
Memang betul-betul berjalan..
Melihat bandar Kapar yang agak besar..
Kemudian barulah sampai ke rumah kakak ipar Sha..
Laluan ini ok tapi hanya ada Kelapa sawit sahaja..
Lepas UNISEL baru lah ada pemandangan lain..
Seronok juga bila jenjalan macam nie..

Tengok pemandangan dan kawasan orang..
Laluan ini melalui kawasan Felda..
Memang laluan utama tau..
Jalannya okaylah cuma kalau tak tahan mungkin pening sikit..
Jalan ada yang okay, ada yang tak berapa cantik..
 
Jenjalan ke Kapar, Selangor. 
Teruja berjumpa sepupu..
 
Jenjalan ke Kapar, Selangor. 
Berjaya memakai pakaian sedondon..
Encik suami pun berjaya dipujuk untuk memakai baju berwarna pink..

10 comments:

  1. Alahai, tersenyum Mazni baca ayat hujung tu.
    .
    Berjaya akhirnya pujuk suami pakai baju pink :)
    .
    Maznee pun dah bertahun tahun pujuk tak berjaya lagi.
    .
    Kapar tu memang kawasan yang masih terpelihara kampungnya.
    .
    Masa tahun 1980 an, jalan kebun kat shah alam tu. Itulah keadaan kampung kat kapar.
    .
    Hijau lagi. Pokok pun banyak.
    .
    Tenang je pergi sana

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang best pemandangannya.. hijau je..
      Bab baju tu.. hehehe.. bukan semua lelaki suka sedondon nie..

      Delete
  2. Comel jer semua pakai pink 😍

    ReplyDelete
  3. ohh jalan di unisel tu jauh juga nk ke bandar.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Family Blogger

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI