Kapur Kasut Sekolah - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Tuesday, January 10, 2017

Kapur Kasut Sekolah

Assalammualaikum..
Hye semua..

Dari hari pertama sekolah lagi Amani dah teruja nak basuh dan kapur kasut dia..
Ayahnya caka, pakai je dulu..
Hari Sabtu baru basuh..

Celik je mata pagi Sabtu, dia dah ajak basuh kasut..
Sha cakaplah tunggu ayah balik dari kebun dulu..
Ayah balik je, teru menuju ke bilik air nak basuh kasut..

Alhamdulillah, Sabtu tu matahari bersinar cerah..
Cepatlah kering kasut sekolah Amani..
Pagi Ahad, ayahnya tunjukkan cara kapur kasut..
Kemudian dia kapur sendiri kasut dia..
Memang seronok dan teruja..
Siap sebut lagi "macam upin dan ipin kan mak"..
Pengaruh Upin dan Ipin.. hehehe

Kapur Kasut Sekolah

12 comments:

  1. Comel je amani. Rajin betul, bagus,bagus,bagus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap nya semangat sampai habis sekolah lah..

      Delete
  2. Anak ana pun kuat pengaruh upin ipin. Semua yg dia ckp semua ayat upim ipin. Pening nak balas blk. Haha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi pengaruh baik Ana.. tak pe.. hehehe

      Delete
  3. Amani belajar kapur kasut sekolah ya...bagus...hihi..

    ReplyDelete
  4. Dulu, I hate basuh kasut tapi paling tak sabar nak kapur kasut.. Rasa mcm bahagia tngok warna putih tu.. XD

    ReplyDelete
  5. Ooo mang a episod upin ipin pasal kapurnlasut untuj sekolah.

    Kak ros garang. Haha 😍

    ReplyDelete
  6. ekin kat rumah tolong basuh kan kasut kat anak saudara yg darjah satu.. macam basuh anak sendiri pulak hihihihi

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..