Shoplinks.Asia

Shoplinks.Asia


Simple Hijab

Monday, April 24, 2017

Tutorial Masak Lemak Kulat Sisir

Assalamualaikum..
Hye semua..

Kulat sisir @ cendawan Shisaw..
Memang sedap..

Semangkuk ini Sha beli RM3

Rendam dulu tau.. Bagi buang pasir dia..

Potong bawang, cili dan kunyit untuk ditumbuk..

Hiris bawang dengan cili merah..

Kerang ini Sha beli yang dah siap kopek.. Semangkuk ini RM2.40..
Tapi lagi sedap kalau beli kerang, rebus dan kopek..
Lagi umph rasa dia..

Sha pakai santan kotak je..
Pekat juga santan dia untuk sekali masak..

Masukkan semua bahan dalam kuali, gaulkan dengan tangan.. Renehkan sampai kerang dan cendawan masak tau

Yeah!! Dah siap..

13 comments:

  1. Sedapnya kak kulat sisir ni! selalu juga suruh mak buat hehe.
    kadang-kadang mak saya buat masak sambal ja. dua-dua best.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat sambal sedap eh.. Nanti bolehlah akak cuba lak..

      Delete
  2. Uikkk sedap ke cendawan ni.. tak pernah makan.. ngeeee

    ReplyDelete
  3. Oh macam tu cara masak cendawan sisir..
    Saya baru tau Sha.. Tak pernah makan tapi tau lah cara nak masak mengikut resepi Sha nanti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah.. Semoga bermanfaat..
      Tapi kulat nie memang susah nak jumpa.. rare.. hehehe

      Delete
  4. Nampak macam sedap jea, walaupun blum penah makan kulat sisir nie..

    ReplyDelete
  5. aida pun x pernah makan lg kulat ni, sha.
    kalau2 la jumpa, mcm nak try membeli nyer.
    tiru resepi sha ni hah :)

    ReplyDelete
  6. kalau kat tempat sy panggil cendawan busut.
    hehe. dapat pulak gulai. pehhh memang terbaikkkk...

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Chit Chat

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI