Shoplinks.Asia

Shoplinks.Asia


Simple Hijab

SISTEM GURU ONLINE

APDM SAPS

Tuesday, April 11, 2017

Projek Tanam Sayur

Assalamualaikum..
Hye semua..

Jom tanam sendiri sayur-sayuran anda..
Setakat ini Sha dah berjaya tanam Sawi Bunga..
Sekarang nie tengah bereksperimen dengan sayur Kailan dan Cili besar..

Kailan
31.03.2017 - biji benih disemai dalam bekas telur..

02.04.2017 - dah mula mengeluarkan tunas..

 
07.04.2017 - Makin bercambah dan dah dipindahkan ke bekas yang lebih besar..

Cili Besar
Baru tanam 07.04.2017
Semaian benih terus ke dalam pasu..

Peralatan tambahan untuk bercucuk tanam..
Beli kedai RM2 je..

14 comments:

  1. wah bestny bcucuk tnm ni kan, rasa lagi seronok bila nampak hasil tanaman kita =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Ju.. Rasa makin bersemangat..

      Delete
  2. Seronoknya bila berkebun tu menjadi..
    Dapatlah hasil, bila makan terasa extra sedap :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah.. Alhamdulillah akhirnya menjadi juga..

      Delete
  3. bestnya...dapat tanam sendiri mcm ni..terasa mcm nak jer buat tp mmg kurang kerajinan..hehe

    ReplyDelete
  4. Bukan rajin baca novel je, rajin bercucuk tanam juga rupanya 👍

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe.. Semenjak2 ekonomi tak tentu hala nie Ana..

      Delete
  5. hooohoiiii rajinnyaaa menanam.. lea nk try jugak la.. tanam sayur..

    ReplyDelete
  6. Wahhh ekin ada gak tanam tapi x menjadi.. Hihihihihi.. Halia serai jer jadi.. Lada x jadi lagi

    ReplyDelete
  7. berkenan nyer cucuk tanam.
    aida x start pe pun.
    niat tu ada...
    aduhai :)

    ReplyDelete
  8. semoga tanaman sha subur..MV kalau tanam x menjadi haha

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Chit Chat

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI