Jampi oleh Murni Aqila - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Monday, May 14, 2018

Jampi oleh Murni Aqila

Assalamualaikum..
Hye semua.. 

Percubaan pertama penulis ini, sangat menjadi.. Sha suka garapan yang dibuat dan dalang yang sebenarnya sungguh tak disangka.. 

Jampi ini mengisahkan kisah sepasang suami isteri iaitu Dahlia dan Zairi yang berpindah ke kota kerana Zairi mendapat kenaikan pangkat.. Disebabkan ingin memberi kejutan kepada Dahlia, Zairi hanya memberitahu sehari sebelum berpindah.. Mulanya Dahlia tak nak ikut dan berkeras yang rumah baru mereka berhantu.. Tapi setelah dipujuk, akhirnya mereka berpindah juga.. 

Gangguan mula terjadi kepada Dahlia.. Setiap malam Dahlia diganggu..Tapi yang peliknya Zairi tak diganggu.. Kemudian muncul Kak Ana dan bunyi ketukan yang misteri.. Zairi pula mula berubah setelah berjumpa kekasih lama dan selalu balik lewat malam.. Dahlia pula makin teruk diganggu sehingga luka-luka.. Apa sebenarnya yang terjadi? Betul ke rumah tu berhantu atau ada orang yang menghantar? Siapa Kak Ana yang sekejap baik dan sekejap garang? Nak tahu jawapannya, kenalah baca Jampi oleh Murni Aqila.. 

Ingatlah yang jahat tak akan selamanya selamat.. Kebenaran pasti terbongkar jua.. 

Sha baca dan selesei pada 13.05.2018.. Hanya dua jam sahaja.. Sebab buku ini memang menarik.. 

13 comments:

  1. Mama singgah blog walking ke blog sis sha. Semoga sihat pagi ni

    ReplyDelete
  2. best tu...mmg nak kena cari nanti nii

    ReplyDelete
  3. Selamat menjamu selera saya ucapkan. Singgah blogwalking petang isnin ni.

    ReplyDelete
  4. Macam best je tapi mesti suami dia dalang semua tu kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang best.. Dalang dia boleh bua Auni terkejut sangat.. Sebab memang tak sangkalah..

      Delete
  5. macam menarik je ceritanya ni tapi dah lama sangat tak pergi kedai buku ni, mesti dah banyak sangat buku2 baru kan, akak tengok penulis2 pun ramai sekarang ni, cerita yang ada pun menarik takdelah cerita kawin paksa je, teringin nak membeli buku juga nanti,memang minat membaca cumanya selalu jumpa cerita yang lebih kurang sama itu yang jadi malas tu, tapi sejak baca blog sha ni akak boleh tengok macam2 jenis buku dah ada

    ReplyDelete
  6. Menarik jugak ni.. Tapi lea byk agik cite seram x baca.. kene habiskan dulu yg mane ada..

    ReplyDelete
  7. sedihnya suami dia start berubah bila jumpa kekasih lama hmmm

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..