Ramadhan 2018 - Day 2 - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Friday, May 18, 2018

Ramadhan 2018 - Day 2

Assalamualaikum..
Hye semua..

Sahur apa pagi tadi.. Rasa macam nak update hari-hari je.. Membaca dan menonton drama cam tak berapa ada mood.. Jadinya mungkin kuranglah sikit entry sepanjang Ramadhan ini..

Pagi ini Sha berjaya bangun awal.. Awal sangat.. Kikikiki.. Tersedar jam 3.15 pagi.. Tidur balik.. Jam 4.05 pagi terjaga dengar bunyi alarm.. Tapi beratnya nak buka mata.. Sabar jelah.. Golek-golek dulu atas katil.. Teringat banyak perkara nak buat pagi ini, terus bangun.. Memula memang masak nasi dulu lah.. Panaskan sup daging (beli dekat Bazaar Ramadhan semalam.. RM4.50) dan sardin semalam.. Lepas tu masak air.. Sementara tunggu air dengan nasi masak, Sha jemur baju yang dah siap basuh malam sebelum tidur.. Bila air masak, bancuh teh O.. Lepas tu mandi.. Sementara tunggu pukul 5.00 pagi untuk kejut encik suami dan amani, Sha lipat baju..

Pukul 5.00 pagi, kejut encik suami dan amani bangun untuk sahur.. Pagi ini Amani sedikit susah untuk bangun.. Tapi okaylah.. Pukul 5.20 pagi kami dah selesai sahur.. Bila encik suami dan Amani ke masjid, Sha kena siapkan Imani pula.. Selesai tugas Sha pagi ini.. Hantar anak ke sekolah, encik suami yang akan uruskan.. Rutin harian..

11 comments:

  1. betul tu kaksha, asal nak membaca je mesti rasa nak lelap sekali haha

    ReplyDelete
  2. Aduhai….kalua akak bangun awal mcm tu, konfem lena depan pc. Gigihnya Sha...

    ReplyDelete
  3. Rasa awal puasa ni macam susah lagi nak cope.. Buat apa pun rasa malas.. huhu.. Salam ramadhan sis..

    ReplyDelete
  4. puasa memang mengantuk lain mcm haha. basuh baju sesiap waktu mlm senang pg nanti jemur saja

    ReplyDelete
  5. Pepagi mmg susah sikit nk bangun.. Sedap sgt tido.. Sejuk²..

    ReplyDelete
  6. mak aiiii aktifnya kaksha pepagi. Sahur dah dua kali terbabas malas nak bangun punya pasal :P

    ReplyDelete
  7. Mak aih, awal pagi dah aktif sidai kain..rajin..saya hari cuti smbung Zzz lepas sahur..haha..adeh...

    ReplyDelete
  8. Mak aih, awal pagi dah aktif sidai kain..rajin..saya hari cuti smbung Zzz lepas sahur..haha..adeh...

    ReplyDelete
  9. Mak aih, awal pagi dah aktif sidai kain..rajin..saya hari cuti smbung Zzz lepas sahur..haha..adeh...

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..