Takrut : Stesen Terakhir oleh Maria Kajiwa - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Thursday, May 17, 2018

Takrut : Stesen Terakhir oleh Maria Kajiwa

Assalamualaikum..
Hye semua..

Novel terbaru penulis bernama Maria Kajiwa.. Kali ini diterbitkan oleh Lovenovel.. Ada dua kisah dalam buku ini.. Takrut dan Stesen Terakhir..

Takrut
Kisah yang bermula dari luar Malaysia.. Takrut yang sangat bahaya.. Kuasa yang sebenarnya telah dikunci.. Namun masih lagi sangat bahaya.. Mulanya digunakan dalam peperangan demi mencapai kemenangan dan dipulangkan semula ke Sami.. Tapi bila ada hati yang hitam, akhirnya Takrut cuba dimiliki demi sebuah keagungan.. Namun bukan mudah untuk meleraikan kunci yang telah dibubuh di Takrut itu.. sebuah Kitab Purba perlu dicari.. berkurun-kurun telah berlalu namun usaha pencarian tidak pernah berakhir..Bila dah berjumpa terbongkar pula pelbagai cerita..

Stesen Terakhir
Kisah yang kedua nie pula mengenai sebuah stesen keretapi yang tidak tercatat di mana-mana.. pencarian yang dibuat telah menyebabkan petaka datang mengganggu semula.. Bukan mudah nak menentang kejahatan, sedangkan tak ramai yang mengetahui cerita sebenar.. Ada sebab kenapa stesen tersebut tak dicatat dalam sejarah.. Kehilangan yang meragut banyak nyawa..

Kedua-dua cerita dalam ini memang best.. Garapan istimewa dari seorang novelis yang istimewa.. Sha suka membaca karya beliau kerana dalam setiap karya beliau pasti akan ada sentuhan emosi.. Untuk karya kali ini Sha baca tiga hari sebab sayang nak habiskan.. Dalam masa yang sama nak tahu juga kesudahannya..

Sha baca pada 14.05.2018 dan selesai pada 16.05.2018..

9 comments:

  1. stesen terakhir tu cm best jalan cerita dia..

    ReplyDelete
  2. Nampak mcm menarik :) Haha tak terkejar ika nak beli buku buku hee

    ReplyDelete
  3. kalau kaksha tiga hari habiskan sebab sayang, sha tah tiga bulan apa sebab takminat genre ni haha

    ReplyDelete
  4. lps raya nk start baca novel hehe

    ReplyDelete
  5. nak cari lah novel ni sebab tertarik dengan tulisan maria kajiwa

    ReplyDelete
  6. kalau cite seram nak kena pikir dulu..hihi

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..