Monday, February 4, 2019

Aiseyman, Driver Aje! oleh Arasharrina

Assalamualaikum..
Hye semua..

ebook pertama untuk bulan Februari.. Sha pilih novel ini sebab isinya santai dan menggelikan hati.. 

Kisah Irham yang ego dan membenci perempuan tapi dapat pemandu peribadi perempuan.. Disebabkan kebencian Irham pada perempuan, habis dimaki dan ditengkingnya pemandu beliau si Pelangi.. Pelangi pula demi meneruskan kelansungan hidup dan menyambung pelajaran terpaksa membiarkan Irham dengan perangai garang tak bertempat tu.. Memang kelakar dan ada juga pengajaran yan diselitkan.. Bukanlah hiburan santai semata-mata.. Sikap Irham dan kawan-kawan yang tetlalu bebas sebenarnya mengundang masalah di kemudiannya.. Kawan baik Pelangi pula ingin merubah kejadian dan ketentuan Allah hanya kerana ingin mengikut nafsu sendiri akhirnya ditunjukkan dengan kejadian yang menginsafkan.. Dalam garang-garang Irham, Irham sangat menyayangi dan menghormati bondanya..

Sha baca dan selesai pada 02.02.2019..

(ebook - PNM e-Reader)

9 comments:

  1. Replies
    1. tu lah.. Sebab tajuk tu yang sha baca novel ini..

      Delete
  2. Ada kat PNM kan? Nak baca la. Hehehee

    ReplyDelete
  3. Tak pernah lagi nampak orang letak tajuk novel macam ni.

    ReplyDelete
  4. Mata dalam mirror tu macam mata nenek dalam cerita Pujaan Hati Kanda lah..

    ReplyDelete
  5. ada ada la tu suwit suwit gituu kan ? hehehe..

    ReplyDelete
  6. cerita ni situasinya kat luar negara ya? sbb kereta tu drive sblh kiri hehehehe

    ReplyDelete
  7. ha ha ha
    mesti fun jalan citer nyer, sha.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »