Wednesday, February 6, 2019

Feel Good To Die (2018)

Assalamualaikum..
Hye semua..


Suka Sha tengpk drama ini walaupun ada kekurangan di sana sini.. Yang penting, mesej tu sampai.. Selalunya politik pejabat ini, kat mana-mana pun berlaku.. Orang yang ada kuasa selalu menyalahgunakan kuasa.. Yang lemahlah yang selalu tertindas.. Tak kiralah swasta ke kerajaan ke.. Sama je..

Kita sebagai manusia selalu ambil kesempatan dan biarkan perkara yang tak elok berlaku macam watak utama drama ini.. Lee Doo Ra yang nak hidup biasa-biasa tanpa fikir apa yang terjadi pada orang di sekeliling beliau.. Bila dia terpaksa melalui hari yang sama berulang kali baru dia mula menghargai orang di sekeliling dia dan juga masa yang dia ada..

"I was sick of today, and I couldn't wait for tomorrow to come. But... what did I even know about today? I always took tomorrow for granted, but maybe that's only for people who spent today to it's fullest."  [Lee Doo Ra, reflecting about her day, episode 2]

Seperti kenyataan Doo Ra diatas, kita selalu mengambil ringan dengan apa yang kita lalui hari ini dan sekiranya keadaan menjadi susah kita akan mengharapkan esok datang dengan cepat.. Walhal kalau kita hargai hari ini seolah-olah esok tak akan datang pasti banyak perkara yang boleh kita buat dan hargai.. 

Drama ini walaupun nampak tak logik dan remeh tapi mesej yang disampaikan sangat mudah difahami.. Cuba memandang dengan mata hati.. Jangan merasa kita je yang susah sednagkan ada orang lagi susah dari kita.. Setiap tindakan yang kita ambil ada akibatnya.. Yang paling penting ialah peluang kedua.. 

Feel Good To Die
Also Known As: Jookeodo Joa; Love Over Death; Happy If You Died
KDrama | Friendship, Comedy, Romance, Drama, Fantasy, Adapted From A Webtoon | 32 Episodes | 7 Nov 2018 - 27 Dec 2018 |

11 comments:

  1. sy tengok beberapa epi je..
    xleh go hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cerita dia memang mengarut dan agak payah nak klik.. tapi akak suka mesej dia..

      Delete
  2. memang selalu buat jugak tu. Kalau stress & depress memang tidur je lah jawabnya tunggu hari esok datang

    ReplyDelete
    Replies
    1. tidur memang ubat yang sangat mujarab untuk stress dan depress..

      Delete
  3. tgk jg sikit2 kt tv, pening, x faham..

    ReplyDelete
  4. ooo adaptasi dari webtoon rupanya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha a.. adaptasi webtoon.. diorang nie rajin juga adaptasi macam nie..

      Delete
  5. OK, masuk list. Akak dah lama bebenor tak menonton!

    ReplyDelete
  6. hmmmm sementara byk masa ni, nanti aida nak tonton la.
    nak cari dulu :)

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »