Thursday, February 21, 2019

Cucu Lanun oleh Cici Aida

Assalamualaikum..
Hye semua..

Novel yang kelakar dan menarik dibaca.. Sampai muka surat 100 lebih, Sha dah berdekah-dekah ketawa sampai keluar air mata.. Perangai si cucu lanun memang tak semenggah.. Hahaha.. Adegan meminang yang dilakukan keluarga Naz Amsyar untuk Arin memang mengundang ketawa betul.. Dengan perangai tiga suku si Naz lagi.. Adoilah.. Sabar jelah.. Tu baru separuh.. Belum lagi bila si Naz dengan Arin bersama.. Memang huru hara jadinya.. Hahaha.. serius novel ini best..

Ceritanya santai.. Lebih pada konflink seorang datuk yang berusaha mengubah sikap cucunya yang tiga suku dan suka buat perangai tak semenggah.. Yang sempoinya bila watak mak ayah hero dan heroin pun sama sengal.. memang buku ini jadi seronok dibaca.. 

Sha baca pada 18.02.2019 dan selesai pada 19.02.2019

Sha pinjam dari Perpustakaan Negara Malaysia

Terbitan Kaseh Aries Publications

5 comments:

  1. rajin sha membaca...klu cik nor seminngu xabis lagi tu..haha

    ReplyDelete
  2. Novel santai gini seronok buat baca.. ^^

    ReplyDelete
  3. Baca tajuk je dh menarik teringin pula nak baca

    ReplyDelete
  4. kalau buat komik ni lg lawak kot ;-)

    ReplyDelete
  5. menarik untuk di cari buku ni :D

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »